Leseglede: Bokbad og kulturkveld i Kreftforeningens Vitensenter med Edvard Hoem og Ine Hoem

30. mai kan du som har kjent på ensomhet under koronapandemien, møte andre i samme situasjon i Kreftforeningens Vitensenter. Denne dagen blir det kulturkveld med Edvard Hoem og Ine Hoem.

Kulturkveld 30. mai med Edvard Hoem og Ine Hoem

Denne gangen inviterer vi til kulturkveld og et spennende møte med Edvard Hoem, som er en av våre aller fremste forfattere i dag, og hans datter, musikeren Ida Hoem. Her blir vi nærmere kjent med Hoems store romanserie om Nesje-slekta. Første bok i serien, Slåttekar i himmelen, har blitt en flott teaterforestilling vinteren 2021/2022, men vi vil særlig konsentrere oss om en av de nyere bøkene i serien – Jordmor på jorda, som kom i 2018. Ine Hoem setter den riktige stemningen med sine fengende melodier og tekster som forteller triste, fine og nye historier.

Kreftforeningen ønsker å invitere deg som på grunn av koronapandemien har fått kjenne på økt isolasjon og ensomhet. Her kan du treffe andre i samme situasjon og samtidig få nye impulser gjennom samtaler med et knippe forfattere om aktuelle bøker.

Tidspunkt og sted

Mandag 30. mai kl 17.00 – 18.30.

Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross ønsker velkommen kl. 1700. Dørene åpner kl. 1630. Det blir enkel servering og det vil være mulig å utforske Vitensenteret i tiden før eller etter bokbadet.

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6 i Oslo sentrum. Lokalet har universell utforming med inngang fra gatenivå.

Påmelding

Bokbadet har et begrenset antall fysiske plasser og krever påmelding. Gratis inngang.

Bokbadene hadde ikke blitt til hvis ikke det hadde vært for Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser som gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge.