«Vanvittig mye å finne ut av» – kjenner du deg igjen?

Her kan du få svar på mange av de spørsmålene du har knyttet til arbeid og kreft. Hvilke rettigheter og muligheter har du gjennom ditt sykdomsforløp?

Vi ønsker velkommen til webinar med sosionomene Pia Kjøs Utengen fra Kreftforeningens rådgivningstjeneste og Heidi Engelkor fra Ung Kreft.

I tillegg får vi besøk av Børge Lund, forfatter av tegneseriestripen LUNCH.

Webinaret ledes av fagansvarlig arbeidsliv i Kreftforeningen, Elin Stoermann-Næss.

Hva lurer du på? Skriv til oss! Du kan sende inn spørsmål i forkant ved å sende oss en melding på Facebook, og du kan stille spørsmål direkte i webinaret mens sendingen pågår.

Webinaret sendes direkte fra Kreftforeningens Vitensenter.

31. mai 18.00–19.00

Digitalt arrangement

Gratis – streames live

Du kan delta der du er, og stille spørsmål underveis – anonymt, om du vil. Alt du trenger er internett og en PC eller mobiltelefon.

Om LUNCH-webinarene

Kreftforeningen jobber for at flere kreftpasienter kan bli værende lenger i arbeidslivet og at de som allerede har en jobb de kan komme tilbake til, får den tilretteleggingen som er nødvendig for å kunne beholde jobben. Samtidig er det viktig å legge til rette for et arbeidsliv som har plass til alle, også for de som skal inn på arbeidsmarkedet for første gang og kanskje har mistet mange år pga. langvarig sykdom og behandling. Vi ønsker at LUNCH-webinarene skal være med å bidra til å sette fokus på dette temaet.

Opptak av webinarene blir tilgjengelig på nettsidene i ettertid.

Stiftelsen Dam Logo

Webinarserien støttes av Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser som gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge.