Bli med på årets Rosa sløyfe-løp

I oktober kan du delta på Rosa sløyfe-løpet for å støtte aksjonen og vise omtanke med dem som er rammet av brystkreft. Årets løp arrangeres både fysisk og virtuelt. Delta i en av våre seks byer – eller der du er!

Rosa sløyfe-løpet 2021

I 2020 ble vi tvunget til å løpe hver for oss. I år forener vi begge varianter, og du kan nå velge å delta enten på ett av de seks løpene våre eller virtuelt.

Enten man går eller løper er man med å vise solidaritet med de som er rammet. Det handler ikke om hvor fort man løper eller hvor langt man går, men at man sprer oppmerksomhet rundt en viktig sak.

Eg synest Rosa sløyfe-løpet er eit viktig og kult arrangement som omfamnar mykje av det å vera jente og kvinne i dag. Fysisk fostring og helse går hand i hand og det er viktig å ta vare på kroppen vår.

Kari Traa

Rosa sløyfe-løp i hele landet

Rosa sløyfe-løpet ble arrangert for første gang i 2016 i Oslo, og har siden den gang spredt seg til mange norske byer. I 2019 ble det arrangert ti fysiske løp, fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. 11 233 deltakere gikk eller løp for Rosa sløyfe og samlet inn 2 507 250 millioner til brystkreftsaken. I 2020 ble Rosa sløyfe-løpet Norges største virtuelle løp med over 11.000 deltakere.

Halvparten av deltakeravgiften går til Rosa sløyfe-aksjonen, og det er siden 2016 samlet inn over 7 millioner kroner til formålet.

Var dette nyttig?