Kreftforeningens Vitensenter er en ny arena for opplevelser og forskningsformidling. Vi har åpent hver helg, og våre dyktige frivillige kan vise deg rundt.

Åpningstider Lørdag–Søndag: 11.00–16.00Vi tilbyr omvisninger på hverdager for lag, foreninger, organisasjoner, studenter og liknende. Kontakt oss på post@kreftforeningen.no, så finner vi en dag som passer.

Her finner du oss

Kongens gate 6, 0153 Oslo – se kart (google)
Inngang på hjørnet i krysset Kongens gate og Rådhusgata.

Om Kreftforeningens Vitensenter

Senteret forklarer hvordan kroppens 35 milliarder celler jobber døgnet rundt for at kroppen din skal fungere – med deres skjønnhet og kompleksitet, mutasjoner og feil. Samtidig viser interaktive installasjoner hvordan kreft kan forhindres og behandles. Hva er fakta, hva er myter og hvordan kan teknologien hjelpe oss nå og i fremtiden?

I vår nyeste utstilling kan du leke deg til mer kunnskap om behandling av kreft.

Gjennom hele uken huser vi spennende arrangementer.

Vi tilbyr også gratis omvisninger på hverdager for lag, foreninger, organisasjoner, studenter og liknende. Kontakt oss på post@kreftforeningen.no, så finner vi en dag som passer.

Vi tror på at spredning av kunnskap stopper spredning av kreft. Med Kreftforeningens Vitensenter vil vi skape enda større engasjement rundt forskning og innovativ teknologi i kampen mot kreft.