Pandemifri med Kaveh Rashidi

I webinarserien Pandemifri inviterte lege og forfatter Kaveh Rashidi kjente gjester inn i Kreftforeningens Vitensenter. Nå kan du se episodene i opptak.

14. september 2020: Psykiater Finn Skårderud snakker og svarer på spørsmål om kreft, kropp og uro.
24. august 2020: Solveig Kloppen og ektemannen Kjartan snakker med Kaveh Rashidi og kreft, sorg og omsorg.
18. august 2020: Hedvig Motgomery snakker om kreft, barn og unge og svarer på spørsmål fra seerne.

Rettighetene til å vise episode 4 er utgått. Episoden ble sendt 22. juni og handlet om kreft sinn og psyke. Psykolog Peder Kjøs var gjest.

18. juni 2020: Assisterende helsedirektør, Espen Rostrup Nakstad, og den nye generalsekretæren i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, forteller om hvordan denne tiden har vært for dem og svarer på alt du måtte lure på.
16. juni 2020: Lege og komiker Jonas Bergland deler krefterfaringer fra fastlegekontoret, utforsker myter og gir råd.
11. juni 2020: Bjørn Einar Romøren og Kristian Jørgensen snakker åpent og ærlig om kreft, kropp og samliv.

Disse møter du i Pandemifri

I hver episode møter du kjente gjester. Disse leder webinarene:

Kaveh Rashidi (31) jobber som fastlege i Oslo og har tidligere vært prosjektleder i Kreftforeningen. Han er fast spaltist i A-magasinet, Tidsskriftet for Den norske legeforening og paneldeltaker i TV2-programmet Helsekontrollen. I 2018 ga han ut boka Manus om anus med lege og komiker Jonas Bergland, og tidligere i år gav han ut sin andre bok: Kanskje du er frisk? En bok om alt det syke vi gjør for helsa vår. Hver tirsdag svarer han på spørsmål om kropp og sinn sammen med Cecilie Kåss Furuseth og psykolog Peder Kjøs i NRK-podcasten God bedring.

Webinaret ledes av Hanne Marie Molde (34). Hun er kommunikasjonsrådgiver i Kreftforeningen, har journalistutdanning fra Høgskolen i Volda og erfaring fra tv, radio og nett gjennom ulike redaksjoner i NRK i Bergen, Førde og Oslo. Hun har blant annet jobbet i NRK P2 og med større tv-produksjoner som Sommeråpent, TV-aksjonen, 17. mai-sendingen, Anno og Dialektriket.

Stiftelsen Dam Logo

Denne webinarserien hadde ikke blitt til hvis ikke det hadde vært for Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser som gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge.

Var dette nyttig?