Temamøte om spiserørskreft (digitalt og fysisk)

Hvert år rammes cirka 300 mennesker av spiserørkreft. Mange spiserørskreftpasienter får store plager i etterkant av behandlingen, og for mange har sykdommen kommet så langt at en operasjon ikke kan gjøre dem kreftfri. Samtidig har nye behandlingsformer gjort at flere pasienter overlever spiserørskreft enn tidligere.

I temamøtet ønsker vi å fremme åpenhet om sykdommen, informere om behandlingsmuligheter og belyse hvordan det kan oppleves å leve med spiserørskreft etter kurativ behandling.

Du vil møte disse personene i temamøtet:

• Tom Mala, overlege, Avdeling for gastro- og barnekirurgi, Oslo universitetssykehus
  • Mari Fjørtoft Ystgaard, overlege, Avdeling for kreftbehandling, Oslo universitetssykehus
  • Hanna Ræder, klinisk ernæringsfysiolog, Ernæringspoliklinikken, Oslo universitetssykehus
  • Caroline Ursin Skagemo, overlege, Avdeling for gastro- og barnekirurgi, Oslo universitetssykehus
  • Sissel Iren Lindhjem, personlig perspektiv
  • Heidi Brorson, spesialrådgiver, Kreftforeningen (programleder)

Tid og sted

Kreftforeningens Vitensenter 4. juni, Kongens gate 6 i Oslo Sentrum.

Dørene åpnes kl. 1430 og arrangementet starter kl. 1500

Det er også mulig å følge arrangementet digitalt i sanntid.

Det gjøres opptak, som senere legges ut på Kreftforeningens YouTube-kanal.

Arrangementet er gratis, men krever påmelding:

De som ikke er i Vitensenteret, kan følge arrangementet via: https://livestream.kreftforeningen.no/

Varmt velkommen til Kreftforeningens vitensenter, Kongens gate 6, Oslo. Inngang på hjørnet av Rådhusgaten og Kongens gate.