Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Om Krafttak mot kreft

Krafttak mot kreft er Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon. Siden de første bøssebærerne gikk fra dør til dør i 2006 er det blitt samlet inn over 260 millioner kroner til kreftsaken gjennom Krafttak mot kreft.

Krafttak mot kreft foregår de to første ukene i mars hvert år. Da besøker nærmere 25 000 bøssebærere norske husstander, og samler inn penger til viktig kreftforskning og til tilbud til de som er berørt av kreft. En stor andel av våre bøssebærere er russ, i tillegg til bygdekvinnelag, frivilligsentraler, andre lag og foreninger og bedrifter. Bøssebærerne er med sin tid og innsats med på å redde liv.

Kreftforskning har kommet langt siden det i 2006 ble samlet inn 4,5 millioner kroner under Krafttak mot kreft, til i dag hvor vi nærmer oss 50 millioner kroner under aksjonen. Denne utviklingen har alle som har vært med på Krafttak mot kreft bidratt til.

Hvert år løfter vi frem et tema som vi ønsker å sette mer fokus på, som vi ser det er behov for penger til eller som det trengs å forskes mer på. Du kan lese mer om hva pengene har gått til her.

Ta kontakt

Ønsker du å være med på Krafttak mot kreft, enten alene, sammen med din skole, bedrift eller forening, eller om du har noen spørsmål, ta kontakt med oss.