Fighter = æresgjest

Som fighter er du vår æresgjest. Du blir en del av et givende nettverk, og vil oppleve stor støtte fra lokalsamfunnet og andre fightere, samtidig som du bidrar til å gi andre håp.

En fighter i Kreftforeningens Stafett for livet er en som har eller har hatt kreft. Stafetten er en flott mulighet til å være sammen med familie, venner og andre som er viktige støttespillere for deg. Her kan du feire livet og dele både gode og vanskelig opplevelser med andre.

Hva skjer under stafetten for fighterne?

Stafett for livet 2021 blir annerledes enn normalt, også for fighterne.

Sikkerheten og helsen til befolkningen, inkludert de som er vårt hjerter nærmest, fightere, er vår høyeste prioritet. Vi følger nasjonale og lokale smittevernstiltak, og disse vil bestemme om, og på hvilken måte, egne arrangementer for fightere vil gjennomføres.

Selv om vi ikke får gjort alt slik som vi ønsker, er fighterne fortsatt våre æresgjester. I forbindelse med stafettene skal vi hedre og ære dem slik at de kan kjenne på støtten fra lokalsamfunnet og andre fightere. Ingen skal møte kreft alene. Følg med på din lokale stafett for mer informasjon eller ta kontakt med fighterleder eller stafettleder.

Normalt sett skjer dette for fighterne under en stafett (uten korona):

Fighterne åpner stafetten ved at de går den første runden – fighterrunden. De går først for å gi håp og styrke både til seg selv og alle andre som er rammet av kreft. Tempoet bestemmer du selv. Du kan løpe eller gå. Du kan også være med om du bruker rullestol eller rullator. Etter åpningen og fighterrunden, inviteres du til å delta på et eget program som varer i noen timer.

Du kan være med på et vanlig lag i tillegg til å være fighter, men det er ikke en del av det å være fighter. Uansett er du alltid velkommen på stafetten – også om du ikke har overskudd til å være der hele døgnet.

Tusen takk for at jeg fikk være med på fighterarrangementet, helt enestående. Det er lenge siden jeg har følt meg så inkludert, stolt og rørt. Dere er flinke og rause mennesker. Tusen takk av hele mitt hjerte.

Fighter under Kreftforeningens Stafett for livet

Var dette nyttig?