En gave til deg som blir rammet av kreft

Mandag overrakte Rebekka-logen en gave på 100 000 kroner til byggingen av det nye Vardesenteret Møre og Romsdal.

Rebekka Loge nr 6 St. Veronika overrakte mandag sin 100-års gave til byggingen av det nye Vardesenteret Møre og Romsdal.

– Vi hadde en avstemning om hva pengene skulle gå til, og etter to runder med avstemming fikk oppbygging av Vardesenteret i Ålesund flest stemmer i begge rundene. Dette er en sak som berører alle rundt oss. I tillegg skal Vardesenteret bistå de pårørende. Dette tilbudet vil komme mange personer i hele fylket til gode, sier Elisabeth Haugsbø Sætre, leder for Rebekka Loge nr 6 St. Veronika.

Hjelp til et enklere liv

Gaven ble mottatt av Jorun Bøyum, leder for Klinikk for kreftbehandling og rehabilitering i Helse Møre og Romsdal, og Petter Spolén, markedsrådgiver i Kreftforeningen, som står bak samarbeidet av etableringen av Vardesenteret.

– Selv om det er vi som mottar denne gaven i dag, så er det ikke Helse Møre og Romsdal eller Kreftforeningen som skal nyte godt av disse pengene, sier Spolén.

–  Vardesenteret skal være der for alle de mammaene, pappaene eller besteforeldrene den dagen de får kreft. Livet blir trasig når du får kreft. Det er derfor vi er her. Vardesenteret skal gi kreftrammede og deres familie og venner hjelp til et enklere liv den dagen kreften rammer.

Engasjement over tid

– Dette kommer alle kreftpasienter i Møre og Romsdal til gode. Rebekka logen med flere loger har vært faste bidragsytere som frivillige vaffelstekere på kreftpoliklinikken i mange år. Med denne gaven viser de nok en gang sitt engasjement. Vi setter umåtelig pris på dette, sier Bøyum.

– Vi er i starten av denne innsamlings aksjonen. Det å få med seg Rebekka logen på laget nå, er helt fantastisk viktig for oss, sier Spolén.

Byggingen av Vardesenteret starter til høsten, og selve bygget vil åpne våren 2023.

Var dette nyttig?