Vardesenteret i Bergen

Vardesenteret på Haukeland universitetssjukehus er en gratis møteplass i samarbeid med Kreftforeningen for alle som er rammet av kreft. Her kan du ta en pause, utveksle erfaringer og få råd og hjelp.

Tilbud og aktiviteter

Vardesenteret er et fristed for alle som rammes av kreft. Du kan slappe av i eget selskap når du vil det, dele erfaringer eller få råd og hjelp i situasjonen du står i.

Åpningstider

Vi er åpne for pasienter og pårørende i Ibsensgate 118 (like bak pasienthotellet). Våre fagpersoner og frivillige er på plass, og du kan få hjelp med spørsmål du måtte ha knyttet til kreftsykdom.

Mandag – torsdag: kl. 09.30-14.30
Kveldsåpent onsdager: kl. 17-20
Fredag: kl. 10:00-13:00

Likepersoner er tilstede tirsdager og torsdager fra 12:00-14:30 og onsdager 09:30-12:00. Ingen avtale nødvendig.

Kreftkoordinator fra Bergen kommune er tilstede onsdager 09:30-14:00. Ingen avtale nødvendig.

Klinisk ernæringsfysiolog er tilstede i hele åpningstiden tirsdager, 09:30-14:30. Ingen avtale nødvendig.

Her finner du oss

Ibsens gate 118,
5052 Bergen
Se kart (Google)

Haukeland Universitetssykehus

vardesenteret@helse-bergen.no55 97 75 00

Disse møter du

På Vardesenteret møter du mennesker med spesialkompetanse som kan hjelpe deg når du trenger det, frivillige fra Kreftforeningen, samt likepersoner med krefterfaring som tar deg godt i mot. Vi har også jurister, kreftkoordinatorer og andre fagpersoner tilgjengelig. Stikk innom når det passer og bli så lenge du vil, uansett om du er pårørende, etterlatt, nåværende eller tidligere kreftpasient.

en kvinne med briller sitter i en grønn stol.

Marie Tjelta
Senterkoordinator

Utdannet sykepleier med lang erfaring fra arbeid innen læring og mestring. Hun vil med sin bakgrunn og erfaring bidra til å utvikle Vardesenterets tilbud for kreftrammede.

Anita Helland
Klinisk ernæringsfysiolog
Har lang erfaring med å hjelpe kreftrammede med ernæring. Her kan du få generelle råd, eller hjelp om du har en utfordring med matinntak eller vekt som følge av din sykdom.

en kvinne i en rosa genser sitter i en stol.

Mirjam Østevold
Familieterapeut
Kreft påvirker hele familien. Hos familieterapeut kan familien komme sammen, eller man kan komme alene for å finne løsninger i en vanskelig situasjon.

Om Vardesenteret

Vardesenteret er en gratis møteplass for alle som er rammet av kreft, tilknyttet sju sykehus i landet.