Vardesenteret i Trondheim

Vardesenteret på St. Olavs hospital er en gratis møteplass i samarbeid med Kreftforeningen for alle som er rammet av kreft. Her kan du ta en pause, utveksle erfaringer og få råd og hjelp. Vi har også en rekke digitale tilbud for mennesker i hele Midt-Norge.

Tilbud og aktiviteter

Vardesenteret er et friareal for alle som rammes av kreft. Du kan slappe av i eget selskap når du vil det, dele erfaringer eller få råd og hjelp i situasjonen du står i.

Har du sett vårt digital bookingsystem? Her får du enkelt oversikt over tilbudene våre. Her melder du deg selv på treningstimer, kurs og samtaler på det tidspunktet som passer deg best.

Les også om tilbudet på Pusterommet St. Olavs

Åpningstider

Vardesenteret på St. Olavs er samlokalisert med Pusterommet. Til sammen har vi et variert tilbud, du kan også delta digitalt på flere møter. Hos oss møter du fagpersoner, likepersoner og frivillige.

Mandag–torsdag: 09.00–15.00
Onsdag kveld: 17.00-20.00
Fredag: 09.00–14.00

Stengt i påsken

Vardesenteret og Pusterommet er stengt i perioden 23. mars til og med 1. april.

Velkommen tilbake tirsdag 2. april.

Brosjyre Vardesenteret og Pusterommet St. Olavs

Last ned brosjyren vår som PDF. Her finner du omtale av alle tilbud. Tidspunkt for tilbudene finner du på denne nettsiden.

Vardesenteret en vital og digital 10-åring i utvikling

Som tiåringer flest har Vardesenteret og Pusterommet på St. Olavs hospital vært gjennom en enorm utvikling i løpet av sine ti første leveår fra 2013 til 2023. Og også denne tiåringen er opptatt av å være mest mulig digital. Les mer om Vardesenteret og vår utvikling de siste ti årene.

Her finner du oss

St. Olavs hospital
Mauritz Hansens gate 1F, Trondheim
Se kart (Google Maps)

Det er dessverre ingen parkeringsmuligheter for besøkende utenfor senteret. Vennligst benytt parkeringshus på Øya helsehus, St. Olavs hospital, Finalebanen eller i gata mm.

Vardesenteret ligger ved siden av pasienthotellet «Hotell St. Olavs». Følg skiltingen.

Kart med veibeskrivelse til Vardesenteret ved St. Olavs

St. Olavs hospital

vardesenteret@stolav.no72 82 63 30

Disse møter du

På Vardesenteret møter du mennesker med spesialkompetanse som kan hjelpe deg når du trenger det og frivillige som tar deg godt i mot. Stikk innom når det passer og bli så lenge du vil, uansett om du er pårørende, etterlatt, nåværende eller tidligere kreftpasient.

Alle tilbud og aktiviteter på Vardesenteret er gratis. På Pusterommet må du ha henvisning fra 1. september 2021 og fra januar 2022 er det egenandel på våre treningstilbud (inngår i frikort).

Portrettbilde av Laila Grøthe

Laila Grøthe
senterkoordinator
Laila kan fortelle deg om tilbudene våre. Hun kan også gi råd og veilede deg til andre fagpersoner du kan møte på senteret, sykehuset og i kommunen.

Portrettbilde av Cinzia Marini

Cinzia Marini
faglig rådgiver
Cinzia kan fortelle deg om tilbudene våre. Hun kan også gi råd og veilede deg til andre fagpersoner du kan møte på senteret, sykehuset og i kommunen.

Portrettbilde av Kristine Hernes Haugen

Kristine Hernes Haugen
ansvarlig fysioterapeut
Pusterommets fysioterapeuter kan gi deg kyndig veiledning og motivasjon til å komme i gang med fysisk aktivitet. Aktivitetene på senteret ledes av fysioterapeutene.

Portrettbilde av Louise Wullum

Louise Wullum
fysioterapeut

Frida Sandnes
klinisk ernæringsfysiolog
Frida kan svare på spørsmål om ernæring, kosthold og kreft. Frida er på senteret hver tirsdag, og du kan avtale møte med henne.

Om Vardesenteret

Vardesenteret er en gratis møteplass for alle som er rammet av kreft, tilknyttet sju sykehus i landet.