Kveldsåpent på Vardesenteret

Hver onsdag kveld har Vardesenteret åpent mellom kl. 17.00-20.00.
Er du på pasienthotellet? Er du opptatt på dagtid? Kom innom oss for en prat, for å lese avisa eller en kopp kaffe, eller bare for å få litt nye omgivelser.

På onsdagskveldene er Vardesenteret bemannet av våre fantastiske frivillige. De har alltid tid til å lytte og serverer deg gjerne en kopp kaffe og noe å bite i.

Vi har også forskjellige aktiviteter på programmet i løpet av semesteret. Annenhver uke (partallsuker) er det mulig å booke time hos Kreftforeningens rettshjelp og vi har et temaforedrag fra 18-19.

Program temaforedrag våren 2024

• 24. januar kl. 18-19- Ventesorg
    med Tarald og Laila Ueland. Samtalene ledes av klinisk sosionom Regine Frisch.
  • 7. februar kl. 18-19- Hvordan ta vare på deg selv ved langvarig sykdom
    ved Regine Frisch fra Kreftforeningen. Hun er klinisk sosionom og familieterapeut og lever selv med langvarig sykdom.
  • 21. februar kl. 18-19- Søvn
    ved Ane Wilhelmsen-Langeland, psykologspesialist med doktograd innen søvn og somnolog (søvnekspert).
  • 6. mars kl. 18-19- Om fremtidsfullmakt
    ved jurist Sofie Grøndahl
  • 20. mars kl. 18-19- Tema kommer
  • 3. april kl. 18-19- NAV – rettigheter
    ved Maren Monstad sosionom
  • 17. april kl. 18-19- Hvordan skal jeg vite hva som er riktig å spise når alle hevder å ha fasiten?
    ved klinisk ernærignsfysiolog Anita Helland
  • 15. mai kl. 18-19- Hva skjer med familien når kreften rammer?
    ved familieterapeut Mirjam Østevold
  • 29. mai kl. 18-19- Fremtidsfullmakt