Pusterommet St. Olavs

Pusterommet er et treningssenter hvor kreftpasienter kan trene under og etter kreftbehandling, med kyndig veiledning og i trygge rammer.

På Pusterommet kan du få veiledning og tilrettelagt fysisk aktivitet, individuelt og i grupper. Du kan trene gratis i 6 måneder i forbindelse med kreftbehandling, etter en innkomstsamtale med fysioterapeut. Du trenger ingen henvisning.

Åpningstid og tilbud

• Mandag til fredag 10.00–14.00.

Kontakt oss på 993 59 377 eller pusterommet@stolav.no for å booke time.

Vi tilbyr kartleggingssamtaler, treningsveileding, egentrening og gruppetrening. Egentrening bookes til en person av gangen som disponerer salen i 45 min. Gruppetimene holdes på Bli Sterkere, Elgsetergt.2 eller utendørs på Finalebanen. Gjeldene smittevernregler følges, og vi holder 2 meters avstand på gruppetimer.

Påmelding

Meld deg gjerne på i vårt bookingsystem. Du må opprette bruker første gang du logger inn og får en bekreftelse på e-post.

Har du problemer med å melde deg på i bookingsystemet, kan du ta kontakt med oss:

Trening hjemme

På grunn av korona har Pusterommet lagt til rette for hjemmetrening og digitale treningstilbud:

• Pusterommet hjemme
    Gratis hjemmetrening med komplette treningsøkter som du lett kan gjennomføre der du er. Du trenger ikke annet utstyr enn et par sko og du velger økt og intensitet etter eget ønske og dagsform.
  • Pusterommet live
    Pusterommet sender også ulike treningsøkter live, slik at du kan ha flere konkrete treningsavtaler i uken. Du vil ikke være synlig for andre deltakere eller instruktører når du er med på timene.

Se også treningsvideoer fra Pusterommet på St. Olavs:

Kontakt oss

Pusterommets fysioterapeuter på St. Olavs, Kristine Hernes Haugen og Louise Mjønes Wullum, kan gi veiledning og motivasjon til å komme i gang med fysisk aktivitet.

E-post: pusterommet@stolav.no