Samtale og treningsveiledning med fysioterapeut

Er du usikker på hvordan du kan være fysisk aktiv og om det er noen hensyn du bør ta? Våre fysioterapeuter kan gi deg kyndig veiledning og hjelpe deg med motivasjonen.

Både før, under og etter kreftbehandling er det bra å være i aktivitet. Å være fysisk aktiv innebærer alt fra å gjøre husarbeid og hente posten til å gå fjellturer og drive konkurranseidrett. Fysisk aktivitet kan redusere bivirkninger etter behandling, gi bedre søvn, begrense tap av muskelmasse, gi bedre kondisjon og redusere angst og depresjon.

Pusterommets fysioterapeuter på St. Olavs, Kristine Hernes Haugen og Louise Mjønes Wullum, kan gi veiledning og motivasjon til å komme i gang med fysisk aktivitet.

Våre fysioterapeuter er sertifiserte innen trening og kreft, og hjelper deg gjerne. Etter en kartleggingssamtale med fysioterapeut, kan du få tilgang til en app med et treningsprogram spesielt tilpasset deg, dine mål og og dine behov. Appen har også flere generelle treningsprogram tilpasset kreftpasienter.

Hvor og når?

Du kan snakke med fysioterapeut digitalt eller ved å besøke Pusterommet St. Olavs. Tilbudet er åpent for alle som bor i Trøndelag og Møre og Romsdal.

Bestill tid for samtale med fysioterapeut i bookingsystemet vårt, uansett om du vil møtes på Pusterommet eller digitalt. Du må opprette bruker første gang du logger inn. Når du bestiller digital samtale får du først en e-post med veiledning. deretter en lenke til samtalen.

Har du problemer med å melde deg på i bookingsystemet, kan du ta kontakt med oss:

E-postpusterommet@stolav.no