Temamøte om tannhelse i forbindelse med kreftbehandling

Visste du at kreftbehandling kan påvirke tann- og munnhelsen din?
Og visste du at du kan få deler av tannbehandlingen dekket fra Helfo?

Vardesenteret inviterer til temamøte om tannhelse i forb. med kreftbehandling mandag 11. november.

Mange kreftpasienter opplever utfordringer rundt tann- og munnhelse i forbindelse med behandling.

Denne sommeren har derfor Kreftforeningen og Colosseum tannlege gjennomført en spørreundersøkelse til Kreftforeningens brukerpanel for å lære mer. Og for å kunne gi bedre informasjon om temaet.

Vi vet allerede at kreftpasienter får behov for tannbehandling som følge av sykdommen og behandlingen av denne og det dukker opp mange spørsmål som vi i dette Temamøtet håper vi kan besvare.

Det er også mange kreftpasienter som kanskje ikke har fast oppfølging hos tannlege og dermed også får enda større problemer. Derfor vil vi også veilede i forebygging og forberedelser før kreftbehandling og refusjonsordninger gjennom HELFO.

Vi vil presenterer funnene i svarene fra brukerpanelet og vil kunne svare på spørsmål.

Du er hjertelig velkommen

Temamøte om tannhelse

11. nov. 18.00–19.00

Vardesenteret, Ibsens Gate 118 (google.com)