Vardesenteret og Krefter på tur inviterer til tilrettelagt tur til Arboretet på Milde

I samarbeid med Vardesenteret arrangerer vi to turer i vår, spesielt tilrettelagt for deg som er i kreftbehandling. Dette er andre turen vi arrangerer sammen.Samarbeidet har kommet i gang ved hjelp av midler fra Kreftforeningen.

Denne turen passer for: Deg som har lyst å komme deg ut i naturen selv om du er i behandling. Området er universelt tilrettelagt og det er mulig å delta med både rullestol og rullator.

Turbeskrivelse: Det blir oppmøte utenfor Haukeland Hotell kl. 11:00. Der blir vi plukket opp av en buss som kjører oss ut til Arboretet.

Arboretet (uib.no) er et stort friluftsområde som befatter både parkanlegg, turveier, stier, badeplasser og skogsområder. Det norske arboret ble grunnlagt på Milde i 1971. Det består av levende samlinger av busker og trær, spesielt rhododendron og roser. Plantene som dyrkes kommer hovedsakelig fra den tempererte delen av verden. Området er mye benyttet både lokalt, men også tilreisende og turister vil besøke denne oasen av et sted. Arboretets samlinger er innpasset i et variert, stedvis kupert og delvis skogkledd landskap avgrenset av en fantastisk kystlinje og tjernet Mørkevatnet. Besøk oss for å gå naturstiene eller besøke de flotte badestrender.

Vi vil få omvisning og fortelling av Fredrik Martin Søvig fra Arboretets Venneforening.

I løpet av besøket blir det enkel servering. Meld fra om allergener i påmelding.

Ta med egne drikke, gjerne en termos med varm drikke. Husk vannflaske!

Påmelding og mer informasjon:

Klikk knappen nedenfor for å melde deg på turen, og få mer informasjon

Tilrettelagt tur til Arboretet på Milde 23. mai

23. mai 11.00–15.00