Vardetreff

Vardetreff er et tilbud for deg som lever med alvorlig og uhelbredelig sykdom, i voksen alder (ca 30-65 år), uavhengig av diagnose. Målet med tilbudet er at gode samtaler, fysisk aktivitet og fellesskap med andre i liknende situasjon skal bidra til mestring og gode samtaler.

Tilbudet skal være på Vardesenteret på mandager fra kl. 10 – 14, med oppstart 5. februar 2024.

Aktuelt program for dagen kan være følgende:

• Velkomst og kaffe
  • Fellestrening/avspenning med fysioterapeut
  • Felles måltid
  • Gruppesamtale med tilpassede temaer. Arena for å dele erfaringer.
  • Faglige innslag fra fagpersoner

Praktisk informasjon:

Enhet for aktivitet og mestring i Bergen kommune er ansvarlig for tilbudet i samarbeid med Kreftforeningen og Vardesenteret. Vardetreff ledes av en spesialsykepleier og en fysioterapeut. Frivillige fra Kreftforeningen er vertskap i nye og fine lokaler på Vardesenteret. Vardetreff er et lavterskeltilbud og krever ingen henvisning.

Ved interesse og ønske om mer informasjon, ta kontakt:
E-post: vardetreff@bergen.kommune.no

Ved tilbud om deltakelse varer det i et semester av gangen (vår/høst).

Velkommen til oss!