Vardesenteret i Bodø

Vardesenteret på Nordlandssykehuset er et tilbud for alle som rammes av kreft. Her kan du ta en pause, utveksle erfaringer og få råd og hjelp.

Åpningstider og tilbud

Har du en avtale på sykehuset kan du stikke innom oss:

Mandag: 11.00–14.00
Tirsdag: 10.00–13.30
Onsdag: 10.00–13.30 og 17.30–20.00
Torsdag: 10.00–13.30

Dersom du ikke har avtale eller time på sykehuset må du kontakte oss innen klokken 14.30 dagen før, slik at vi kan melde deg inn i besøkskontrollen.

Aktiviteten vurderes av sykehuset og Kreftforeningen etter råd fra Folkehelseinstituttet. Vi følger selvsagt smittervernsreglene.

Her finner du oss

Nordlanssykehuset
Biskop Kroghs gate 21, Bodø
Se kart (google)

Vardesenteret ligger på Pasienthotellet Zefyr hotell, bygg I, 4. etasje. På grunn av Covid-19, må du nå gå inn via hovedinngangen til sykehuset, melde deg i besøkskontrollen og sjekke inn på automatene. Personell i inngangen hjelper deg med innlogging hvis du trenger det. Fra hovedinngangen går du gjennom sykehusets kjeller mot Zefyr hotell til Vardesenteret.

Disse møter du

På Vardesenteret møter du mennesker med spesialkompetanse som kan hjelpe deg når du trenger det og frivillige som tar deg godt i mot. Stikk innom når det passer og bli så lenge du vil, uansett om du er pårørende, etterlatt, nåværende eller tidligere kreftpasient.

Katrin Akre
Senterkoordinator
Hos oss kan mennesker som rammes av kreft koble av, snakke med likesinnede og søke råd. Katrin planlegger tilbudene ved senteret sammen med ansatte og frivillige.

Lena Hansen
Senterkonsulent
Vardesenteret byr på mange forskjellige muligheter. Lena kan fortelle om tilbudene som finnes og om de ulike fagpersonene du kan møte og få hjelp fra.

Nordlanssykehuset

vardesenteret@nordlandssykehuset.no466 10 849

Katrin Akre

Senterkoordinator

katrin.aakre@nordlandssykehuset.no

Tilbud og aktiviteter

Vardesenteret er et friareal for alle som rammes av kreft. Du kan slappe av i eget selskap når du vil det, dele erfaringer eller få råd og hjelp i situasjonen du står i.

Var dette nyttig?