Vardesenteret i Bodø

Vardesenteret på Nordlandssykehuset er et tilbud for alle som rammes av kreft. Her kan du ta en pause, utveksle erfaringer og få råd og hjelp.

Åpningstider og tilbud

Har du en avtale på sykehuset kan du stikke innom oss:

Tirsdag–torsdag: 10.00–13.30
Onsdag kveld: 17.30–20.00

Dersom du ikke har avtale eller time på sykehuset må du kontakte oss på 466 10 849 eller e-post innen klokken 14.30 dagen før, slik at vi kan melde deg inn i besøkskontrollen.

Aktiviteten vurderes av sykehuset og Kreftforeningen etter råd fra Folkehelseinstituttet. Vi følger selvsagt smittervernsreglene.

Her finner du oss

Nordlanssykehuset
Biskop Kroghs gate 21, Bodø
Se kart (google)

Vardesenteret ligger på Pasienthotellet Zefyr hotell, bygg I, 4. etasje. På grunn av Covid-19, må du nå gå inn via hovedinngangen til sykehuset, melde deg i besøkskontrollen og sjekke inn på automatene. Personell i inngangen hjelper deg med innlogging hvis du trenger det. Fra hovedinngangen går du gjennom sykehusets kjeller mot Zefyr hotell til Vardesenteret.

Disse møter du

• Senterkoordinator Katrin Aakre og senterkonsulent Lena Hansen kan fortelle om tilbud på Vardesenteret og om fagpersonene du kan møte.
  • Våre flotte frivillige er vertskap tar i mot deg og bidrar til at du får en hyggelig stund sammen med oss på Vardesenteret.
  • Likepersoner er tidligere kreftpasienter og pårørende som har vært gjennom noe av det samme som deg. De har taushetsplikt og er kurset i å dele erfaringer.
  • Frivillige jurister kan gi deg gratis juridisk rådgivning.

Nordlanssykehuset

vardesenteret@nordlandssykehuset.no466 10 849

Katrin Akre

Senterkoordinator

katrin.aakre@nordlandssykehuset.no

Tilbud og aktiviteter

Vardesenteret er et friareal for alle som rammes av kreft. Du kan slappe av i eget selskap når du vil det, dele erfaringer eller få råd og hjelp i situasjonen du står i.

Var dette nyttig?