Se opptak av temamøter

Flere temamøter ved Vardesentet sendes digitalt, som webinarer. Her kan du se opptak av noen av dem.

Vardesenteret i Oslo, 29. april 2021

Kosthold og kreft: Hvordan velge rett når alle hevder å ha fasiten?

Professor i ernæring, Rune Blomhoff, forteller om det nyeste innen forskning på kosthold og kreft:

Vardesenteret i Trondheim, 23. april 2021

Hvorfor 5 om dagen?

Hvor mye frukt og grønt bør en egentlig spise daglig? Har det effekt på helsa vår og risiko for sykdommer? Vi ønsker å inspirere til å spise mer frukt, grønnsaker og bær. Digitalt miniforedrag med klinisk ernæringsfysiolog Ida Strindmo:

Vardesenteret i Trondheim, 15. april 2021

Rettigheter for kreftpasienter og pårørende

Når noen får kreft, rammes hele familien. Alt fra praktiske gjøremål i hjemmet til økonomiske utfordringer påvirkes. På dette møtet forklarer jurist Marius Lindberg og distriktssjef Tom Anders Stenbro i Kreftforeningen, hvilke rettigheter kreftrammede og pårørende har, og mer om vårt rettshjelptilbud:

Vardesenteret i Trondheim, 19. mars 2021

Kreft og tannhelse

At kreft og kreftbehandlingen påvirker tennene, er ikke like kjent for alle. Mange kreftpasienter får behov for tannbehandling som følge av sykdommen og behandlingen. Noen grupper har rett til gratis tannbehandling fra den offentlige tannhelsetjenesten, andre kan ha rett til støtte til tannbehandling fra Helfo. Vi møter tannpleierne Andrea S. Aspås ved St. Olavs hospital:

Var dette nyttig?