Vardesenteret i Tromsø

Vardesenteret ved Universitetssykehuset Nord-Norge i Tromsø er en gratis møteplass i samarbeid med Kreftforeningen for alle som er rammet av kreft, pårørende og etterlatte.

Hos oss kan du ta en pause, delta på aktiviteter og få råd og hjelp. Vi arrangerer også kurs og aktiviteter, og tilbyr blant annet gruppetrening og hvilerom med massasjestol.

Tilbud og aktiviteter

Vardesenteret er et friareal for alle som rammes av kreft. Du kan slappe av i eget selskap når du vil det, dele erfaringer eller få råd og hjelp i situasjonen du står i.

Åpningstider

Mandag, onsdag, torsdag: 09.00-13.00
Tirsdag: 09.00-14.45
Fredag: 10.00-12.00

I partallsuker har vi kveldsåpent onsdager kl. 17.00-19.30.

Senteret er selvbetjent i tidsrommet 09.00-10.00 mandag–torsdag.

Disse møter du

Hos oss på Vardesenteret møter du frivillige og likepersoner, ernæringsfysiolog, senterkoordinator og ansatte fra Kreftforeningen. Kom innom for en samtale med likeperson eller jurist, eller bare nyt noe varmt i koppen. Du er hjertelig velkommen innom i våre åpningstider uansett om du er pårørende, etterlatt, nåværende eller tidligere kreftpasient.

En kvinne iført en grønn skjorte og jeans.
Ida Kristine Fredriksen
Senterkoordinator

Jeg ivaretar daglig drift av senteret, og planlegger tilbudene. Min viktigste jobb er å gjøre Vardesenteret til et trygt og godt sted å være. Jeg kan fortelle deg om våre aktiviteter og kurs, gi råd og veilede deg til andre fagpersoner på senteret, sykehuset og i kommunen. Besøk på Vardesenteret skal gi påfyll.
En kvinne i et forkle som står på et kjøkken.
Merete Cecilie Theodorsen
Ernæringsfysiolog

Jeg brenner for å dele kunnskap om ernæring, mat og helse og skape økt trygghet før, under og etter kreftbehandling. På Vardesenteret vil jeg gi matinspirasjon og være tilgjengelig for å svare på spørsmål om kosthold ved kreft, både for kreftrammede og pårørende.
En smilende kvinne i en svart blazer står på et kontor.
Marie Knutsen
Rådgiver, Kreftforeningen

Jeg svarer på spørsmål om Kreftforeningen og våre tilbud. Jeg brenner for pårørendearbeid, og er spesielt opptatt av støttegrupper til barn og unge pårørende og etterlatte. Jeg ønsker at Vardesenteret skal være en fin og trygg plass å komme til, der vi kan finne ro, glede og bli klokere sammen.

Vil du bli frivillig?

I tillegg til de som arbeider fast på Vardesenteret, er Kreftforeningens frivillige en viktig del av teamet. Hos oss møter de besøkende et team på rundt 30 frivillige og likepersoner. Nå ønsker vi å styrke dette teamet med enda flere frivillige. Ønsker du å bli en del av vårt team? Her kan du melde din interesse og få mer informasjon om arbeidet som frivillig.

Kontakt oss:

Ida Kristine Fredriksen

senterkoordinator og spesialergoterapeut

ida.kristine.fredriksen@unn.no46 86 42 75

Her finner du oss

Vardesenteret i Tromsø
Universitetssykehuset Nord-Norge
Sykehusvegen 38, Tromsø
Se kart (Google Maps)

Vardesenteret er tilknyttet Universitetssykehuset Nord-Norge (UNN) og befinner seg i E-fløya. For å komme dit må du først til plan 2, fløy D. Følg skiltene derfra. Er du usikker kan du spørre en frivillig sykehusvert som er kledd i rød vest.

Et kart som viser plasseringen av sykehuset.

Om Vardesenteret

Vardesenteret er en gratis møteplass for alle som er rammet av kreft, tilknyttet sju sykehus i landet.

Var dette nyttig?