Snakk med en likeperson

Ønsker du å snakke med en likeperson? På Vardesenteret kan vi sette deg i kontakt.

Å få kreft, eller å få kreft tett inn på livet som pårørende, vekker til live en mengde spørsmål. Å snakke med en som har vært i en lignende situasjon, er nyttig for mange.

En likeperson er et medmenneske med egen erfaring med kreft som syk eller pårørende, som har skrevet under på taushetsløfte. Ved hjelp av sine erfaringer kan en likeperson lytte, gi støtte og vise vei i en vanskelig situasjon. Ingen spørsmål er for store, ingen spørsmål er for små – en likeperson har stilt de fleste selv.

Tid og sted

Normalt kan kreftpasienter og pårørende treffe likepersoner på alle landets syv Vardesentere til angitte tider. Tilbudet drives av pasientforeningene i fellesskap. Mange pasientforeninger har også egne likepersonstilbud.

Noen sentere har likepersoner til stede hele tiden, men ikke alle. Du kan uansett snakke med en likeperson via telefon eller videosamtale. Ta kontakt med ditt nærmeste Vardesenter for å snakke med en likeperson.

Ta kontakt med oss, så formidler vi kontakt videre til en likeperson du kan snakke med.

Se åpningstider og kontaktinformasjon

Likepersoner er tilstede på Vardesenteret tirsdager og torsdager fra 12:00-14:30, og onsdager 09:30-11:30. Ingen avtale nødvendig.
Ønsker du å snakke med en likeperson fra en spesiell pasientforening, ta kontakt med Kreftforeningen i Bergen, så bistår vi med å sette deg i kontakt.

Se åpningstider og kontaktinformasjon

Du kan snakke med en likeperson digitalt eller ved å besøke Vardesenteret i Trondheim.

Dersom du vil snakke med en likeperson fysisk på Vardesenteret, trenger du ikke å bestille time. Bare kom innom i åpningstiden.

Dersom du er bosatt i Trøndelag eller Møre og Romsdal, kan du bestille digital samtale med likeperson i bookingsystemet vårt. Du må opprette bruker første gang du logger inn. Når du bestiller digital samtale, får du først en e-post med veiledning, deretter en lenke til samtalen. Ikke nøl med å ta kontakt med oss om du har problemer med å bruke bookingsystemet. Vi hjelper deg gjerne.