Barnas kreative verksted

Et tilbud for barn og unge som er syke selv, eller har noen i nær familie som er syk.

Det er tøft og vanskelig å rammes av alvorlig sykdom. Vi reagerer ulikt, noen trenger å snakke mye, mens andre uttykker seg på andre måter. Særlig for barn som ikke har utviklet språket, er det viktig å legge til rette for at de kan få ut reaksjonene sine.

På Barnas kreative verksted legger vi til rette for en kreativ aktivitet for barn i alle aldre. Vi har barn fra 2 til 18 år på våre treff. Her møtes barn som er syke og barn som er pårørende.

Digitalt tilbud på grunn av korona

Til vanlig holder vi til på Vardesenteret St. Olavs. Men på grunn av koronapandemien har vi valg å flytte tilbudet over på en digital plattform, fremfor å avlyse treffene våre. Så fort det blir mulig å møtes fysisk igjen, vil vi legge ut aktuelle datoer og tidspunkt.

Per nå fungerer det slik at våre frivillige sender ut aktivitetspakker til alle påmeldte barn. Hver måned mottar foresatte en video med forslag til aktiviteter og ting som kan lages. Barna sender bilder av det de har laget tilbake til oss, som vises frem i neste video. Se videoene fra høsten 2020 under.

Vil du melde på ditt barn eller vite mer, kontakt oss på 48 50 43 24.

Videoer og bilder

Desember 2020