Gamet for kreftsaken

Carlos Sebastian Nuñez fra Moss og kollegaene i e-sport-organisasjonen Vanir, ønsket å engasjere seg i en god sak. Da en venn fikk kreft, valgte de kreftsaken.

Menn i gaming-stoler

Vanir er et nordisk e-sport og underholdningsselskap, grunnlagt i 2017. Carlos har tittelen e-sport direktør, og var selv gamer i verdenstoppen.

– Vi har forskjellige spillere og streamers, eller influensere om du vil. Mange av disse streamer spillingen sin, og har en god del seere, alt fra 10 til 500 personer. Publikum ser på fordi de synes spilleren eller streameren er underholdene, eller for å lære av en av de flinkeste spillerne i klassen, sier Carlos.

Tusen hjertelig takk

I 2022 ga dere 420 millioner kroner. Pengene har vi gitt videre til forskning på bedre behandling og forebygging av kreft, samt gode tilbud til de som er rammet.

For å samle inn penger til dette har de mottatt donasjoner – og det har blitt solgt blant annet t-skjorter.

Carlos har mistet både far og bestemor i kreft. Da broren til en nær venn også fikk kreft, foreslo han for kollegaene i Vanir at de startet et samarbeid med Kreftforeningen.

– Kreftsaken er en hjertesak for mange av oss, og tanken var at folk kan gi penger og kjøpe t-skjorter mens de deltar i arrangementene våre som hovedsakelig består av streaming av diverse innhold og turneringer. I tillegg oppfordrer vi folk om å melde seg inn i Kreftforeningen, forteller Carlos.

Mistet sin far og bestemor

Carlos var 21 år gammel da faren døde. Bestemoren gikk bort noen år tidligere. Den unge studenten ble sterkt påvirket av farens sykdom og død, og skolearbeidet led under dette. Han evnet ikke å fokusere nok på studiene til å fullføre skolegangen.

– Det å miste far i en såpass ung alder, gjør at du blir voksen, fort. Du får et annet perspektiv på livet når farsfigur og rollemodell bare blir borte, sier Carlos.

Han forteller at han engasjerte seg i kreftsaken fordi han vil at færre skal gjennomgå det samme som han, at de skal slippe å miste noen de er glade i, eller måtte sloss en hard kamp mot sykdommen selv.

– De som går gjennom det må vite at det finnes godt støtteapparat som jobber for at flere skal overleve og komme seg gjennom det. Jeg unner ingen å oppleve det min familie og jeg gjorde – ikke engang min verste fiende, sier Carlos.

I 2022 har de samlet inn over 40 000 kroner til kreftsaken!

Tusen takk, Carlos – for et fantastisk engasjement. Takk for at du tar kreftsaken i egne hender.

Var dette nyttig?