Skattefradrag

For at du skal få skattefradrag må vi sende dine opplysninger til skattemyndighetene.

Vi trenger opplysninger om navn, adresse og fødselsnummer for at du skal få skattefradrag. Disse opplysningene sender vi til skattemyndigheten sammen med beløpet du har gitt til oss.

På gaver til kreftforskning gis det skattefradrag fra første krone og opp til ti prosent av din alminnelige inntekt (inntil 10 000 kroner kan trekkes fra uansett inntektens størrelse). Dersom du øremerker pengegaven til omsorgs- og/eller helsefremmende arbeid, gjelder de samme reglene som for gaver til andre veldedige organisasjoner. Her får du fradrag for beløp mellom 500 kr og 50 000 kr (for 2019).

Vi sender ut årsoppgave i januar til alle som har gitt til sammen 200 kr eller mer i det foregående året. Denne kan du bruke for å sjekke at riktig beløp er ført i selvangivelsen din.

Ønsker du å registrere fødselsnummeret ditt for skattefradrag kan du gjøre dette på Min side, eller ved å ta kontakt med oss.

Kontakt oss:

E-post: post@kreftforeningen.no
Telefon: 21 49 49 21

Vi oppfordrer til å ikke sende sensitive personopplysninger (f. eks. sykdomsinformasjon) på e-post. Det gjelder både opplysninger om deg selv og andre. Ta gjerne kontakt med vår rådgivningstjeneste om du ønsker råd og veiledning fra fagfolk.

Var dette nyttig?