Vi trenger opplysninger om navn, adresse og fødselsnummer for at du skal få skattefradrag. Disse opplysningene sender vi til skattemyndigheten sammen med beløpet du har gitt til oss. På gaver til kreftforskning gis det skattefradrag fra første krone og opp til ti prosent av din alminnelige inntekt (inntil 10 000 kroner kan trekkes fra uansett inntektens størrelse). Dersom du øremerker pengegaven til omsorgs- og/eller helsefremmende arbeid, gjelder de samme reglene som for gaver til andre veldedige organisasjoner. Her får du fradrag for beløp mellom 500 kr og 50 000 kr (for 2019). Vi sender ut årsoppgave i januar til alle som har gitt til sammen 200 kr eller mer i det foregående året. Denne kan du bruke for å sjekke at riktig beløp er ført i selvangivelsen din.

Fyll inn skjema for å sende oss dine opplysninger

ID-nummer finner du over navnet ditt på post fra Kreftforeningen. Ikke ta med eventuell skråstrek og tilleggstall.

Personopplysninger

Kreftforeningen behandler alle personlige opplysninger fortrolig. Kreftforeningen tar vare på dine personlige opplysninger kun med det formål å administrere giverforhold og medlemskap. Les mer om Kreftforeningens personvernerklæring

Gaver gitt via Vipps eller Facebook

Når du gir en gave via Vipps eller Facebook sin betalingsløsning (for eksempel til noens bursdag eller på en post Kreftforeningen eller andre legger ut) får vi ikke dine personopplysninger. Hvis du vil ha skattefradrag for slike gaver må du ta kontakt med oss direkte slik at vi kan registrere gaven din og fødselsnummeret ditt. Ha gjerne dokumentasjon på gaven klart (kvittering, skjermbilder, mm), så er det lettere for oss å hjelpe deg.

Kontaktmailto:post@kreftforeningen.no

Kontakt oss på telefon 21 49 49 21 eller send en e-post til post@kreftforeningen.no for å registrere gaver fra Vipps eller Facebook, eller hvis du har andre spørsmål.