Om oss

Kreftforeningen er en av de største bruker- og interesseorganisasjonene i Norge. Vi jobber for at færre skal få kreft, at flere skal overleve kreft og for bedre livskvalitet for pasienter og pårørende.

Hva er vi?

Vi er en av de største bruker- og interesseorganisasjonene i Norge. Vi er en betydelig samfunnsaktør og en stor medlemsorganisasjon på helseområdet.

Hva gjør vi?

Vi jobber for at færre skal få kreft, at flere skal overleve kreft og for bedre livskvalitet for pasienter og pårørende. «Et liv uten kreft» er visjonen vi strekker oss mot.

Hvem er vi?

Vi er en folkebevegelse med 135 000 medlemmer, 13 000 frivillige, 200 medarbeidere og tusenvis av givere og støttespillere som skaper gjennomslag for kreftsaken.

Våre tilbud til deg

Hos oss kan du få råd, hjelp og støtte i situasjonen du står i, enten du er rammet av kreft, er pårørende eller etterlatt. Vi har en rekke tilbud, møteplasser og arrangementer over hele landet. Våre tilbud er gratis, og du er hjertelig velkommen!

Organisasjonsnummer
Om fakturering

Vårt arbeid er mulig fordi du støtter oss

Kreftforeningen får nesten ingen statsstøtte. Det er takket være alle dere som støtter oss og engasjerer dere at kan vi fortsette arbeidet for alle som rammes av kreft. Sammen skaper vi håp.