Kreftforeningen nominert til Norges beste arbeidsplass

Kraftig fremgang i arbeidsmiljø over flere år plasserer nå Kreftforeningen på toppliste over Norges beste arbeidsplasser.

Bilder av medarbeidere i Kreftforeningen.
Kreftforeningens glade medarbeidere kan ofte tulle på bilder. Det er en god indikator på at folk trives på jobb.

– Dette er vi svært stolte av. Fremgang i arbeidsmiljø og at folk har det bra på jobb, er den beste fremgangen vi kan ha, sier generalsekretær i Kreftforeningen Ingrid Stenstadvold Ross.

Hvert år kårer Great Place to Work Norges beste arbeidsplasser. Kåringen tar utgangspunkt i undersøkelser blant medarbeidere i organisasjoner og bedrifter over hele landet. Kreftforeningen er blant organisasjonene som har størst fremgang i frivillig sektor, og er nå blant de aller beste i Norge. Kåringen finner sted 27. april.

Gode medarbeideropplevelser

– Å være blant de beste arbeidsplassene i Norge er selvsagt veldig gøy, men det viktigste er annerkjennelsen av den jobben alle medarbeiderne legger ned for at vi skal ha det bra på jobb. Great Place to Work måler medarbeidernes opplevelse av tillit og kultur, sier Ross.

I 2020 vant Kreftforeningen pris for å ha størst fremgang. Året etter fikk Ross prisen årets inspirerende leder.

– Kreftforeningen er våre medarbeidere, frivillige og alle som legger ned en innsats for kreftsaken. Når vi lykkes i søkelyset på kultur, ledelse og gode medarbeideropplevelser så er det takket være alle enkeltbidrag. Her vil veldig mange at vi skal lykkes på jobb, og det merker vi, sier Ross.