Securitas gir trygghet til jul

Norges ledende vaktselskap har beskyttet oss i over 90 år. I fjor bestemte de ansatte at de vil gjøre verden enda tryggere ved å bidra til kreftforskning gjennom Kreftforeningens juleaksjon.

Medarbeiderne i Securitas ville at fjorårets julegave på 100 000 kroner skulle gå til Kreftforeningens juleaksjon. Foto: Erik Thallaug.

For kreftsyke kan førjulstiden oppleves litt tøffere enn vanlig. Du kan være med på å gi håp til jul ved å kjøpe en stjerne i Kreftforeningens juleaksjon, som bidrar til livsviktig kreftforskning. 🌟

De siste årene har Securitas, etter ønske fra de ansatte, valgt å ikke gi julegave internt, men heller gitt 100 000 kroner til tre veldedige organisasjoner som de ansatte selv stemmer fram.

– I fjor fikk Kreftforeningen klart flest stemmer av våre 6000 ansatte. Kreft er nært for mange, og de fleste kjenner noen som har eller har hatt kreft, forteller HR-direktør Gert Erik Engelien.

Viktig å ta sosialt ansvar

For det globale sikkerhets- og vaktselskapet Securitas er det å gi alternative julegaver til veldedige organisasjoner helt i tråd med grunnverdiene i selskapet.

For oss som bedrift er det viktig å ta sosialt ansvar. Vi vil bidra til å gjøre din verden til et tryggere sted. Det betyr ikke at vi bare skal stå vakt, men også få folk til å føle seg tryggere gjennom å støtte for eksempel kreftforskning.

Gert Erik Engelien, HR-direktør i Securitas

Håper flere vil bidra

I Kreftforeningens juleaksjon sier vi at flere skal få komme hjem til jul. Men «hjem til jul» er også en annen måte å si at flere skal overleve, at flere skal leve gode liv. Det er det vi i Kreftforeningen jobber for hele året. Støtte fra bedrifter som Securitas er livsviktig i jakten på fremtidens kreftbehandling. Et bidrag til kreftforskning kan gi håp til enda flere.

Nå håper vi at flere bedrifter støtter kreftsaken og gir flere muligheten til å komme hjem til jul – og alle andre dager i året.