Sørmegleren ga håp til jul

Hvert år deler Sørmegleren ut 12 priser til sine kollegaer. Den aller gjeveste prisen er «Årets kollega», der den heldige vinneren får bestemme hvilket godt formål som skal motta årets julegave på 20 000 kroner.

Dette innlegget er mer enn 3 år gammelt
Sørmegleren AS er en av de største aktørene lokalt på Sørlandet.
Fordelt i Agder og Telemark har Sørmegleren over 18 avdelinger og mer enn 100 ansatte.

I 2019 var det Unni som stakk av med seieren. Kreftsaken står hennes hjerte nært. Hun mistet sin far til kreft. I tillegg hadde hun flere kolleger som enten var rammet selv eller som hadde opplevd kreft i nær familie. På grunn av dette ønsket Unni å donere årets julegave til Kreftforeningen og til kreftforskning.

Jeg valgte Kreftforeningen fordi min pappa døde av kreft så alt for tidlig. I tillegg fikk en veldig kjær kollega kreft i fjor, så jeg var aldri i tvil om hva pengene skulle gå til.

Unni Lund, Sørmegleren

– Det er stort å få lov til å bestemme hvilket godt formål som skal få en pengegave. Jeg opplever at det betyr noe for de som skal velge. Når Kreftforeningen ble valgt vet jeg at vi traff mange i Sørmegleren i hjertet, sier Tone Solheim Grøsle, assisterende direktør og markedssjef i Sørmegleren.

Håper flere vil bidra

I Kreftforeningens juleaksjon sier vi at flere skal få komme hjem til jul. Men «hjem til jul» er også en annen måte å si at flere skal overleve, at flere skal leve gode liv. Det er det vi i Kreftforeningen jobber for hele året. Støtte fra bedrifter som Sørmegleren er livsviktig i jakten på fremtidens kreftbehandling. Et bidrag til kreftforskning kan gi håp til enda flere.

Nå håper vi at flere bedrifter støtter kreftsaken og gir flere muligheten til å komme hjem til jul – og alle andre dager i året.

Vil din bedrift gi håp til jul?

Gjennom forskning oppnår vi nå nye gjennombrudd, som bare for noen år siden var utenkelige. Støtte fra din bedrift kan være livsviktig i jakten på fremtidens kreftbehandling.