Bli frivillig i Kreftforeningens Vitensenter

Kreftforeningens Vitensenter er en arena for opplevelser, forskningsformidling og arrangementer midt i Oslo sentrum.

Frivillige er vertskap i Kreftforeningens Vitensenter og er med på å spre kunnskap om kreft, helse og teknologi. Som frivillig er du et viktig ansikt utad for senteret. Sammen skaper vi et spennende og godt miljø for besøkende. Du får god opplæring i starten og jevnlig tilbud om erfaringsutveksling og faglig påfyll. I tillegg kan du være med på å forme konseptet og utviklingen av senteret.

Hva kan du bidra med?

• Ta imot og guide gjester i senterets åpningstid
  • Holde i rigging og teknisk utstyr, samt sette opp stoler, bord, mat og liknende ved aktiviteter i helgene
  • Bidra til å skape aktiviteter for besøkende i helgene
  • Vise besøkende videre til tilbud både på Vardesenteret og i Kreftforeningen
  • Markedsføre senteret

Hvem ser vi etter?

• Du må ha fylt 18 år for å bli frivillig i Kreftforeningens Vitensenter
  • Du har interesse for – og kunnskap om – helse og teknologi
  • Du trives med å stå foran en gruppe og kan få frem et budskap
  • Du må mestre selvstendig jobbing og samarbeid med andre

Alle som er frivillige hos oss er ambassadører for kreftsaken. Vi treffer mange mennesker, og noen ganger er de i en sårbar situasjon. At vi er pålitelige er derfor ekstra viktig. Vi forventer også at frivillige er snus- og røykfrie på aktiviteter i regi av Kreftforeningen.

Hvor mye tid tar det?

• Opplæring ved oppstart, e-læring og kurs på til sammen fem timer
  • En vakt varer i tre timer, og det er forventet at du møter opp før vakten starter
  • Alle frivillige må ta minst én vakt i måneden
  • Deltakelse på planleggingsmøter for alle frivillige to ganger i året

Ja, jeg vil bli frivillig

Vil du bidra som frivillig? Du må ikke ha erfaring med kreft – bare ha lyst til å bidra! Hvilke aktiviteter som trenger frivillige, og hvor i landet, varierer. Meld interesse, så kontakter vi deg og forteller om hvilke aktiviteter som har behov akkurat nå.

Var dette nyttig?