DIG møteplass på Discord for unge pårørende og etterlatte

DIG møteplass er vår server på Discord for deg som er mellom 13 og 25 år, som har alvorlig sykdom i familien, eller som har opplevd at noen som står deg nær er død.

Hva skjer på DIG møteplass?

På DIG møteplass møtes dere for å spille og gjøre forskjellige digitale aktiviteter. Her kan du møte andre unge som er i liknende situasjon som deg selv, som kan skjønne tankene og følelsene du har. Hver onsdag mellom kl. 18.00- 21.00 vil det være noen tilstede fra oss som du kan chatte med. Serveren er oppe hele tiden.

Det vil være moderatorer på serveren som passer på at regler blir overholdt og at alle har det bra. Vi kommer også til å ha likepersoner – det vil si noen som har erfaring selv fra å være pårørende eller etterlatt- tilgjengelig noen av dagene.
En gang i måneden ønsker vi også å ha konkurranser med premier. Alle kan være med!

Uansett hvor i landet du bor, er du velkommen til å delta! Du er ikke alene ❤️ Vi håper du finner nytte av serveren og får masse glede av den!

DIG møteplass er et samarbeid mellom Kreftforeningen og Ung Kreft.

Slik blir du med

For å bli med i serveren (kun for ungdom), scann QR-koden under eller gå til serveren på Discord (discord.gg).

En svart-hvitt qr-kode på en hvit bakgrunn.
En ung mann med hodetelefoner spiller et spill på en datamaskin.
Foto: Shutterstock

Hva er Discord?

• Discord er en chatteplattform som sikter seg særlig mot de som spiller dataspill
  • Her kan man chatte privat en-til-en, i grupper og i store chatterom med flere millioner av brukere
  • Tjenesten minner om andre kommunikasjonsplattformer. Man kan skrive, ringe og videochatte med hverandre
  • Vær obs på chatterom som inneholder grove videoer og bilder, og tematikk som er ment for voksne
  • Det finnes egne innstillinger for å filtrere voksent innhold og for hvem som kan kontakte barn

Kilde: Barnevakten.no

En person skriver på et datatastatur i et mørkt rom.
Foto: Shutterstock

Bli frivillig

Vi har alltid behov for både moderatorer til hverdagene og frivillige til å organisere ukentlig aktivitet eller eventer.

Som frivillig i Kreftforeningen får du opplæring tilpasset aktivitetene du deltar på, og du blir selvsagt tatt godt i mot av oss.

Finansiert av:

Norsk tipping logo