DIG møteplass på Discord for unge pårørende og etterlatte

DIG møteplass er vår server på Discord for deg som er mellom 13 og 25 år, som har alvorlig sykdom i familien, eller som har opplevd at noen som står deg nær er død.

Hva skjer på DIG møteplass?

På DIG møteplass møtes dere for å spille og gjøre forskjellige digitale aktiviteter. Her kan du møte andre unge som er i liknende situasjon som deg selv, som kan skjønne tankene og følelsene du har. Hver onsdag mellom kl. 18.00- 21.00 vil det være noen tilstede fra oss som du kan chatte med. Serveren vil være oppe 24/7.

Det vil være moderatorer på serveren som passer på at regler blir overholdt og at alle har det bra. Vi kommer også til å ha likepersoner – det vil si noen som har erfaring selv fra å være pårørende eller etterlatt- tilgjengelig noen av dagene.
En gang i måneden ønsker vi også å ha konkurranser med premier. Alle kan være med!

Uansett hvor i landet du bor, er du velkommen til å delta! Du er ikke alene ❤️ Vi håper du finner nytte av serveren og får masse glede av den!

DIG møteplass er et samarbeid mellom Kreftforeningen og Ung Kreft.

Slik blir du med

For å bli med i serveren (kun for ungdom), scann QR-koden under eller gå til serveren på Discord (discord.gg).

En svart-hvitt qr-kode på en hvit bakgrunn.
En ung mann med hodetelefoner spiller et spill på en datamaskin.
Foto: Shutterstock

Hva er Discord?

• Discord er en chatteplattform som sikter seg særlig mot de som spiller dataspill
  • Her kan man chatte privat en-til-en, i grupper og i store chatterom med flere millioner av brukere
  • Tjenesten minner om andre kommunikasjonsplattformer. Man kan skrive, ringe og videochatte med hverandre
  • Vær obs på chatterom som inneholder grove videoer og bilder, og tematikk som er ment for voksne
  • Det finnes egne innstillinger for å filtrere voksent innhold og for hvem som kan kontakte barn

Kilde: Barnevakten.no

En person skriver på et datatastatur i et mørkt rom.
Foto: Shutterstock

Bli frivillig

Vi har alltid behov for både moderatorer til hverdagene og frivillige til å organisere ukentlig aktivitet eller eventer.

Som frivillig i Kreftforeningen får du opplæring tilpasset aktivitetene du deltar på, og du blir selvsagt tatt godt i mot av oss.

Beate Skogstad

beate.skogstad@kreftforeningen.no