Informasjons- og rekrutteringsmøte for nye frivillige – Kristiansand

Foto: Ole Martin Wold

Kreftforeningen har mange tilbud til kreftpasienter, pårørende og etterlatte. Vi trenger nå flere frivillige til Hverdagshjelpen i Kristiansand, Vennesla og Lillesand, og til Stafett for livet Kristiansand. Velkommen til informasjons- og rekrutteringsmøte i Kristiansand 3. april.

Hverdagshjelpen:

Å bli rammet av kreft kan gjøre hverdagen vanskelig. Mange tappes for krefter og har nytte av praktisk hjelp i hverdagen. Frivillige i Hverdagshjelpen avlaster kreftrammede med praktisk hjelp. En liten handling kan bety mye for mennesker i en sårbar situasjon. Du blir en del av et team med andre frivillige, får god opplæring i starten og jevnlig tilbud om erfaringsutveksling og faglig påfyll.

Her er noen eksempler på hva frivillige i Hverdagshjelpen kan bidra med:

• Tørke støv og støvsuge
  • Vaske vinduer
  • Vaske bil
  • Bære ved
  • Måke snø
  • Hagearbeid

Stafett for livet:

Kreftforeningens Stafett for livet er et familie- og omsorgsarrangement og en hyllest til alle som er rammet av kreft. Familie, venner, skoler, foreninger, arbeidsplasser og andre danner lag for en person de vil støtte eller minnes.  Sammen skal de gå eller løpe i et helt døgn for vise at det alltid bør være noen på banen for den som er syk. Vi trenger frivillige til flere oppgaver i Stafett for livet Kristiansand.

Har du tid til overs og lyst til å gjøre en forskjell for andre? Da håper vi du blir med på vårt uforpliktende informasjonsmøte.

Tid:

Onsdag 3. april kl. 1800-2000