Kreftforeningens Mannedag 2024

Foto: Ingvild Kolnes / Visit Lindesnes

Menn i Agder som har eller har hatt kreft inviteres til en dag i Mandal med hyggelig samvær og spennende aktiviteter. Det blir foredrag, lunsj, musikk og ulike aktører som bidrar med aktiviteter og informasjon.

Registrering fra klokka 0930, deretter blir det foredrag om stressmestring og hvordan håndtere frykt og usikkerhet, informasjon fra Kreftforeningen, foajéjazz i Buen kulturhus og utendørs aktiviteter ved Redningsselskapet, Lindesnes Jeger- og Fiskerforening, Heimevernet og Lindesnes motor- og trebåtforening. Vi får også foredrag ved båtbygger Svein Walvick.

Dette programmet avsluttes kl. 1530. Etter foredraget med Svein Walvick blir det mulighet for å se filmen «Anna» på Klubbscenen i Buen kulturhus. Filmen følger Svein Walvick under byggingen av motorbåten «Anna». Båten bygges som en tro kopi av en båt fra rundt 1935 med lokal eik og furu, og er oppkalt etter Svein sin mor Anna Walvick.

• 0930-1000: Registrering og kaffe
  • 1000-1100: «Stressmestring, hvordan håndtere frykt og usikkerhet», ved Asbjørn Lohne
  • 1100-1200: Lunsj og informasjon fra Kreftforeningen
  • 1200-1400: Foajéjazz innendørs i Buen og aktiviteter utendørs, ved Redningsselskapet, Lindesnes Jeger- og Fiskerforening, Heimevernet og Lindesnes trebåt- og motorforening
  • 1400-1500: Foredrag ved båtbygger Svein Walvick
  • 1500-1530: Snack og offisiell avslutning
  • 1530-1630: Filmen «Anna» vises på Klubbscenen i Buen for alle som har lyst og anledning.

Lørdag 7. september kl. 0930-1530

Buen kulturhus, Havnegata 2, Mandal