Likepersontjenesten på Sørlandet sykehus

En eldre mann som sitter foran en datamaskin.
Foto: Ole Martin Wold

Ønsker du å snakke med en likeperson? På Senter for kreftbehandling i Kristiansand kan du møte likepersoner mandager og torsdager. Velkommen til å ta kontakt!

Å få kreft, eller å få kreft tett inn på livet som pårørende, vekker til live en mengde spørsmål. Å snakke med en som har vært i en lignende situasjon, er nyttig for mange.

En likeperson er et medmenneske med egen erfaring med kreft som syk eller pårørende, som har skrevet under på taushetsløfte. Ved hjelp av sine erfaringer kan en likeperson lytte, gi støtte og vise vei i en vanskelig situasjon. Ingen spørsmål er for store, ingen spørsmål er for små – en likeperson har stilt de fleste selv.

Likepersontjenesten er et samarbeid mellom Senter for kreftbehandling (SFK) og utvalgte pasient- og likepersonorganisasjoner som er tilsluttet Kreftforeningen.

Ta gjerne kontakt med oss!

Likepersonene er tilgengelige hver mandag og torsdager i partallsuke fra kl. 09.00 til 12.00.

Hver mandag og annenhver torsdag (partallsuker) kl. 0900–1200

Senter for kreftbehandling, Sørlandet sykehus, Egsveien 100, Kristiansand