Temakafé for kreftpasienter og pårørende i Indre Østfold

Temakafeen er til for kreftrammede, pårørende og etterlatte. Vi tar opp ulike temaer om kreft og det å leve med kreft. Kom innom for en kaffe og en hyggelig samtale med noen som er eller har vært gjennom det samme som deg.

Program høsten 2024. Mandager.

26. august kl. 12.30 – 14.30

«Montebellosenteret»

Maria Munsters, markedsansvarlig, forteller om Montebellosenteret og deres kurstilbud.

16. september kl. 12.30 – 14.30

«Strålebehandling – teknikk og apparatur»

Kjell Tangen, pensjonert medisinsk fysiker, har arbeidet med røntgenutstyr, strålebehandling og annet medisinskteknisk utstyr ved OUS Ullevål sykehus i nærmere 40 år.

Han vil, på en forståelig måte, fortelle oss om hva stråling er, hvordan strålebehandling virker og om nye teknikker innen strålebehandling.

14. oktober kl. 12.30 – 14.30

«Seneffekter etter kreftbehandling»

Stein Olav Kvaløy er kreftoverlege og professor emeritus. Han har jobbet med kreft ved Radiumhospitalet i mange år, vært leder for lymfomavdelingen og forskningssjef for kreftavdelingen ved Oslo Universitetssykehus. Han er en svært godt likt lege ved Radiumhospitalet.

11. november kl. 12.30 – 14.30

Mer informasjon kommer.

Kommunestyresalen, Indre Østfold Rådhus, Rådhusgata 22, Askim.

Tilbudet er gratis. Ingen påmelding. Håper vi ser deg.

For mer informasjon – kontakt oss gjerne:

Heidi Harefallet Slupstad, kreftkoordinator i Indre Østfold kommune, telefon 96 94 90 68, e-post: kreftkoordinator@io.kommune.no eller Dagmar Moseby, telefon 47 45 56 47

Har du lyst til å bidra? Ta gjerne kontakt.