Temakafé for kreftpasienter og pårørende i Indre Østfold

Temakafeen er til for kreftrammede, pårørende og etterlatte. Vi tar opp ulike temaer om kreft og det å leve med kreft. Kom innom for en kaffe og en hyggelig samtale med noen som er eller har vært gjennom det samme som deg.

Program våren 2024. Mandager.

15. januar kl. 12.30 – 14.30

«Nytt år, nye muligheter – betydning av fysisk aktivitet før, under og etter kreftbehandling. Hva kan jeg gjøre selv?​»

Dagmar Moseby er Spesialist i onkologisk fysioterapi og jobber nå som kreftkoordinator i Indre Østfold kommune.

12. februar kl. 12.30 – 14.30

«Kreftforeningen til for deg»

Kreftforeningen kommer og forteller om Kreftforeningens tilbud og aktiviteter.

18. mars kl. 18.00 – 20.00. OBS! Merk tiden.

«Livssorg og selvomsorg – når noen vi er glade i strever og livet utfordrer oss»

Kirsti Halvorsen er utdannet barnevernspedagog og har mange års erfaring fra arbeid med pårørende.

22. april kl. 12.30 – 14.30

«Vanvittig mye å finne ut av! Om rettigheter til kreftrammede og pårørende»

Anette Gjervik Hanssen er sosionom på rådgivningstjenesten til Kreftforeningen.

13. mai kl. 18.00 – 20.00​ OBS! Merk tiden.

«Seksualitet, intimitet og samliv etter kreftbehandling»

Randi Gjessing er kreftsykepleier og spesialist i sexologisk rådgivning NACS. Hun har jobbet med kreftpasienter siden 1990, Bærum sykehus.

3. juni kl. 12.30 – 14.30

«Fatigue»

Tone Authen, ergoterapispesialist i allmenhelse i Indre Østfold kommune.

Endringer kan forekomme.

Kommunestyresalen, Indre Østfold Rådhus, Rådhusgata 22, Askim.

Tilbudet er gratis. Ingen påmelding

For mer informasjon eller spørsmål:

Heidi Harefallet Slupstad, kreftkoordinator i Indre Østfold kommune, telefon 96 94 90 68, e-post: heidi.harefallet.slupstad@io.kommune.no eller Dagmar Moseby, telefon 47 45 56 47, e-post: dagmar.moseby@io.kommune.no

Har du lyst til å bidra? Ta gjerne kontakt.