Temakafé for kreftpasienter og pårørende på Jæren

Temakafeen er for kreftrammede, pårørende og etterlatte. Vi tar opp kreftrelaterte temaer og byr på ulike kulturelle innslag.

Tilberedelser til lunsj.
Foto: Finn Bjurvoll Hansen

Kom innom for en kopp kaffe og en matbit – og hyggelig samtale med andre som har erfaringer med kreft. Temakafeen drives av Kreftforeningens frivillige, og du er varmt velkommen.

Tilbudet er gratis, det er bare å komme, vi krever ingen påmelding.

Program for våren 2024

7. februar kl. 18-20 Livsmestring og livsglede ved alvorlig sykdom

Det kan være et sjokk å få en kreftdiagnose og reaksjonene er ulike, både for pasienter og pårørende. Hvordan kan man komme seg gjennom det og allikevel finne lyspunkter i livet? Vi får besøk av psykologspesialist Astrid Moi Vårdal og kreftkoordinator Eli Høyland, begge i Hå kommune.

10. april kl. 18-20 Hvordan møte mennesker i sorg ?

Laila og Tarald Ueland mistet sin datter til kreft i 2015. Da hadde hun vært syk i 5 år. De gikk inn i en ventetid som innebar mye sorg. De fant ingen bøker om temaet ventesorg, og skrev derfor en bok selv. Vi møter dem i en samtale om dette temaet.

5. juni kl. 18-20 Rettigheter for pasienter og pårørende ved Thomas Smedsvig, advokat og frivillig jurist ved Kreftforeningens rettshjelp

Følg på Facebook

Følg Temakafé Jæren på Facebook