Temakafé for kreftpasienter og pårørende i Rakkestad

Temakafé er et uformelt møtested for både kreftpasienter, pårørende og etterlatte. Vi tar opp kreftrelaterte temaer og byr på ulike kulturelle innslag.

Stikk innom for en kaffe og en hyggelig samtale med noen som har gått eller går igjennom noe av det samme som deg.

Vi møtes første tirsdagen i måneden kl. 17.00-19.00.

3. september

Polynevropati, nervesmerter – Hva kan jeg gjøre selv?
Mange som har blitt behandlet for kreft opplever nervesmerter i føttene/hendene. Dagmar Moseby, kreftkoordinator i Indre Østfold og spesialist i onkologisk fysioterapi, forklarer hva polynevropati er og har noen tips om hva du kan gjøre selv.

1. oktober

Rosa sløyfe aksjonen
Indre Østfold brystkreftforening kommer til oss. Informasjon om foreningen og mulighet til å hilse på likepersoner.

5. november

Vi får besøk av hjernesvulstforeningens leder Pål Oraug. Hjernesvulstforeningen er til både for pasienter og pårørende. Pål vil fortelle oss litt om hva foreningen har av ulike tilbud og hva de jobber med.

3. desember

Viktigheten av fysisk aktivitet under og etter kreftbehandling v/ fysioterapeut Sanne Jenssen og Hege Sletner.

7. januar

Informasjon kommer!

4. februar

NAV Rakkestad tar oss igjennom mulighetene og rettighetene man har når man opplever alvorlig kreftsykdom selv eller som nær pårørende.

I kjelleren på Familiesenteret i Rakkestad. Bruk kjellerinngangen.

Adresse: Skogveien 9, 1890 Rakkestad

Gine Solli Madsen, kreftkoordinator