Temakafé for kreftpasienter og pårørende i Tønsberg og omegn

Temakafeen er til for kreftrammede, pårørende og etterlatte. Vi tar opp kreftrelaterte temaer og byr på ulike kulturelle innslag.

Personer sitter ved et bord og skriver, en kvinne står ved siden og snakker.
Foto: Finn Bjurvoll Hansen

Kom innom for en kopp kaffe, en matbit – og hyggelig samtale med andre som har erfaringer med kreft. Temakafeen drives av Kreftforeningens frivillige, og du er varmt velkommen. Ingen påmelding og det er gratis å delta.

Program våren 2024

Kl. 11.30 – 13.30. Onsdager.

10. januar. Kost og ernæring. Mari Slåttholm, Kreftforeningen.

24. januar. Webinar – praten over maten.

7. februar. Min historie. Dag Gjertsen forteller.

21. februar. Turistforeningen i Tønsberg. Elise Strange forteller og gir oss historie.

6. mars. Kvinnene i Oseberg. Unni Ottosen.

20. mars. Todelt tema denne dagen: 1. Lærings- og mestringssenter ved Sykehuset i Vestfold – hva gjør de? Marianne Jacobsen. 2. Hvordan jobber Tønsberg kommune for å ivareta beboernes helse og velferd? Ordfører Frank Pedersen.

3. april. Vardesenter, hva er det? ved Eli Jorun Syvrud, OUS.

17. april. Rådgivningstjenesten – hva kan de tilby? Kreftforeningen.

15. mai. Kveldsarrangement. Merk tiden: kl. 17.30-20.00. Vi inviterer til temakveld: En evig balansegang. Livserfaringer, nederlag og oppturer fra tilværelsen mellom syk og frisk. Livet etter kreftbehandling ved Håvard Aagesen, forfatter av boka Ingenmannsland. Det blir óg en sofa-prat med ulike fagpersoner.

29.05 Møte med en sykehussosionom. Marit Gulliksen, Sykehuset i Vestfold.

12.06 Sommeravslutning.

Følg på Facebook

Kreftforeningens lokaler ligger i Øvre Langgate 42, Tønsberg.

Anne Kathrine Tronstad

gruppeleder