Temakafé i Lørenskog

Temakafé er et uformelt møtested for både kreftpasienter, pårørende og etterlatte. Stikk innom for en kaffe og en hyggelig samtale med noen som har gått eller går igjennom noe av det samme som deg.

På temakafeen tar vi opp ulike temaer om kreft og det å leve med kreft.

Tid og sted

Temakafeen foregår på utvalgte fredager klokken 11.00-13.00 i kafeen hos Lørenskog frivilligsentral, (Volt kafé) i 6. etasje på Lørenskog hus.

Temakafeen drives i regi av kreftkoordinator i kommunen, i samarbeid med Kreftforeningen, frivillige i Lørenskog Røde Kors og Lørenskog frivilligsentral.

Tid

• Fredag 12. januar: Hverdagsglede, ved psykolog fra Forebyggende psykisk helse i kommunen.
  • Fredag 9. februar: Kosthold og kreft, ved Kreftforeningen.
  • Fredag 15. mars: Balanse mellom aktivitet og restitusjon, ved Cato-senteret.
  • Fredag 12. april: Rettigheter og økonomi, ved Kreftforeningen.
  • Fredag 24. mai: Montebellosenteret – hvilke tilbud og kurs har vi, ved Maria Munsters, Montebello.
  • Fredag 14. juni: Pårørenderollen – utfordringer ved å gå løpet sammen med den syke ved psykolog fra Forebyggende psykisk helse i kommunen.

Kontakt

Kreftkoordinator Hilde Stoltz Foss, telefon 94 88 55 04, e-post hilfos@lorenskog.kommune.no

Det er ingen påmelding – du er alltid hjertelig velkommen!