Verdens kreftdag | Kreft og livsmestring

«Håp» av Maria Ånonsen www.mariaanonsenart.no

Velkommen til kreft og livsmestring 1. februar 2024. Dagen markeres i Nittedal Bibliotek fra klokken 13.00 og utover.

• 1. februar klokken 13.00-20.00

Program:

• Klokken 13:00: Filmvisning i Lillesalen «Håp» eller «Ingenting å le av», «kule kidz gråter ikke»
  • Musikalsk innslag ved Kristian Frisvoll.
  • Klokken 15:00: Åpning av dagen «Kreft og livsmestring» ved kreftkoordinator Marte Langøen.
  • Musikalsk innslag ved Kristian Frisvoll.
  • Klokken 15:15: Senskader etter Kreftbehandling – mestring og rehabilitering, Catosenteret.
  • Pause.
  • Klokken 17:00: Pasient- og likepersonforeninger: «Å møte noen som vet hvordan du har det» ved likeperson i Munn- og halskreftforeningen Terje Sand.
  • Klokken 17:30: «Livsmestring og kreft». Tilbud til pasienter og pårørende på Montebellosenteret ved Maria Munsters, Markedsansvarlig ved Montebellosenteret.
  • Pause.
  • Musikalsk innslag ved Corazon 1845.
  • Klokken 19:00: «Livssorg». «Å leve godt med livets u-svinger» ved psykologspesialist Jeanette Rødseth.

I tillegg vil det hele dagen være stands fra kommunale tjenester, Montebellosenteret, Kreftforeningen, Blodkreftforeningen , Prostatakreftforeningen, Gynkreftforeningen, Brystkreftforeningen og Munn- og halskreftforeningen.

Nittedal bibliotek

Velkommen!