Vardesenteret i Stavanger

Vardesenteret på Stavanger Universitetssykehus er en gratis møteplass i samarbeid med Kreftforeningen for alle som er rammet av kreft. Her kan du ta en pause, utveksle erfaringer og få råd og hjelp.

Tilbud og aktiviteter

Vardesenteret er et fristed for alle som rammes av kreft. Du kan slappe av i eget selskap når du vil det, dele erfaringer eller få råd og hjelp i situasjonen du står i.

Åpningstider

Mandag til torsdag: kl. 10.00-14.00
Fredag: kl. 10.00-12.00

Likepersoner er tilstede hver mandag, tirsdag og torsdag kl. 10.00-14.00, samt annenhver onsdag kl.18.00-20.00 i partallsuker. Snakk med en likeperson.

Gratis rettshjelp onsdager i partallsuker, kl. 18.00-20.00. Mer informasjon om Kreftforeningens rettshjelp i Stavanger.

Kreftkoordinator fra Stavanger kommune er på Vardesenteret siste mandag i måneden, fra kl. 11.45 til 13.45.

Her finner du oss

Stavanger Universitetssykehus
Jan Johnsens gate 6, Stavanger
Se kart (Google Maps)

Vardesenteret ligger i bygg C, Internatbygget. Går du gjennom hovedinngangen på sykehuset, så følger gul merking i gulvet. Du passerer kantinen og går ut av bygget cirka 100 meter (til høyre) rett frem.

Mariette Abrahamsson

senterkoordinator

linda.mariette.abrahamsson@sus.no

Stavanger Universitetssykehus

vardesenteret@sus.no51 51 29 90

Disse møter du

På Vardesenteret møter du mennesker med spesialkompetanse som kan hjelpe deg når du trenger det og frivillige som tar deg godt i mot. Stikk innom når det passer og bli så lenge du vil, uansett om du er pårørende, etterlatt, nåværende eller tidligere kreftpasient.

Mariette Abrahamsson
Senterkoordinator

Min viktigste jobb er å gjøre Vardesenteret til et trygt og godt sted å være. Oppgavene spenner fra å ta en kaffe til å sørge for gode tilbud både av formell og uformell karakter. Et besøk på Vardesenteret skal gi påfyll.

Ida Emilie Belaska Lie
Klinisk ernæringsfysiolog

Det dukker opp mange spørsmål om kosthold og ernæring når du får kreft. Mye kan heldigvis gjøres for å unngå unødvendige restriksjoner og bevarer matglede. Jeg håper jeg kan bidra med økt trygghet rundt hva som klokt å spise før, under og etter kreftbehandling

Lisbeth Davidsen
Fysioterapeut på Pusterommet

Jeg synes det er kjekt å kunne få bidra til økt aktivitet og treningsglede. Da er det viktig med god og oppdatert veiledning til aktivitet og trening, samt å skape mestringsfølelse i forbindelse med bevegelse i hverdagen. Vi har både individuell trening og trening i grupper.

Berthine Tangeland
Fysioterapeut på Pusterommet

Vi gir individuell veiledning i forhold til trening, slik at du kan få hjelp til å trene på egenhånd eller i grupper. Vi ønsker å være til inspirasjon, slik at du kan kjenne en trygghet ved å trene gjennom kreftbehandlingen og i tiden etterpå.

Om Vardesenteret

Vardesenteret er en gratis møteplass for alle som er rammet av kreft, tilknyttet sju sykehus i landet.