Slik ønsker vi å hedre Jorun

I april mistet de sin kjære Jorun til livmorhalskreft. Nå donerer ektemannen Joachim og bestevenninnen Marte bort Joruns merkeklær for å samle inn penger til kreftsaken.

Dette innlegget er mer enn 3 år gammelt
Marte Nes og Joachim Berntsen Skouverøe løfter frem Joruns garderobe i samarbeid med gjenbruksappen Tise.

– Jorun var en så utrolig kul dame! Hun hadde en stor lidenskap for klær, og hun imponerte stadig med garderoben sin. Jeg er overbevist om at dette er veldig i tråd med hva hun hadde ønsket, sier Joachim Berntsen Skouverøe.

Det er kun et halvt år siden Joachim mistet sin kone Jorun til livmorhalskreft. Likevel er han fast bestemt på å bidra til #sjekkdeg-kampanjen og Kreftforeningens arbeid.

– Jeg har tenkt mye på hvordan jeg kan bidra på best mulig måte, og siden Jorun var så opptatt av klær, kom Marte med ideen om å donere bort antrekkene hennes til inntekt for kreftsaken, forteller Joachim.

Kvalitetsbevisst

Marte Nes var en av Joruns nærmeste venninner. De ble kjent for 15 år siden, da de studerte i Bergen. De byttelånte klær og var heldige siden de brukte akkurat samme størrelse. Marte beskriver Joruns stil med tre ord: enkel, særpreget og minimalistisk.

Jorun var helt rå rett og slett! Det kom også til syne i måten hun valgte å kle seg på.

Marte, bestevenninne

– Hun bladde stadig etter klær på nett, var opptatt av kvalitet og gode merker, så her er det noe for enhver smak, forteller Marte.

I samarbeid med gjenbruksappen Tise ønsker de å løfte frem Joruns garderobe og vise folk at hvert plagg har en verdi og historie bak seg. De plaggene som er tilgjengelige for salg gjennom appen er nøye plukket ut og skal speile Joruns stil. Du finner hele garderoben tilgjengelig på Tise nå.

Enestående

Joachim og Marte har gått gjennom Joruns klær sammen. Det har vekket mange følelser, både gode og mer vemodige.

– Jorun var en ressurs på så mange plan, en ting er at hun alltid presterte veldig bra gjennom studier og senere gjorde karriere i Aftenposten. Men viktigst av alt, så var hun en helt fantastisk mamma for jentene sine, og kjæreste og kone for Joachim. For meg var hun min aller beste venn, som alltid hadde tid til å lytte og ikke minst heie meg frem i livet. Hun var ambisiøs både på egne og andres vegne, og hun inspirerte alle rundt seg til å satse og nå målene sine, sier Marte.

Kreft rammer så brutalt og urettferdig. Vi håper at årets #sjekkdeg-kampanje får mange til å sjekke seg og at salget av Joruns klær både gir økt oppmerksomhet til kampanjen og kan bidra med penger til Kreftforeningens viktige arbeid.

Joachim og Marte – ektemann og bestevenninne
Marte og Joachim har selv valgt ut plaggene som nå skal selges til inntekt for kreftsaken.

Slik kan du bidra

1. Last ned Tise-appen i AppStore eller Google Play eller besøk tise.com/sjekkdeg på web.
  2. Opprett din egen bruker.
  3. Søk opp profilen @sjekkdeg (tise.no) for å se alle plaggene som er til salgs.
  4. Deretter trykker du på «Gi bud» på det du måtte ønske å kjøpe.
  5. Når budet er godkjent blir plagget sendt med posten, det er ikke mulig å hente.
  6. Pengene går automatisk til Kreftforeningen.

I tillegg til at 50 prosent av salgssummen på plaggene går til #sjekkdeg-kampanjen kan du også vippse direkte til kampanjen på 618559.

#sjekkdeg-kampanjen

Vårt budskap er enkelt: Ring legen, ta livmorhalsprøve og unngå livmorhalskreft. Ved å ta prøven kan celleforandringer oppdages og behandles, og mange kan unngå kreft.

Var dette nyttig?