Start opp Kreftforeningens hverdagshjelp der du bor

En collage av bilder av folk som gjør seg klare til å gå på jobb.

Ønsker du å hjelpe mennesker som er rammet av kreft i ditt nærområde? Kreftforeningens hverdagshjelp besøker kreftrammede og tilbyr praktisk hjelp i og rundt hjemmet, transport til og fra behandling eller en spasertur og en god prat.

Vi har lang erfaring med kreftomsorgstilbud og frivillighet og hjelper deg med å starte opp og drive tilbudet – sammen med andre frivillige.

Er du frivillighetsgründeren vi trenger?

Vi trenger deg til å …

• Starte opp kreftforenings hverdagshjelp der du bor
  • Rekruttere frivillige som kan jobbe sammen med deg
  • Markedsføre tilbudet til målgruppene
  • Følge opp de andre frivillige
  • Utføre praktiske oppgaver i hjemmet til kreftrammede
  • Kjøre kreftpasienter
  • Være turvenn, noen å snakke med og gå på besøk

Hvem ser vi etter?

Vi søker deg som har lyst og tid til å etablere et nytt tilbud der du bor. Du er ikke redd for å ta på deg nye oppgaver og du blir motivert av utfordringer. Du samarbeider godt med andre og er pålitelig og gir tillit til andre.

Slik starter du opp

Dersom du har sett, eller ser et behov i ditt nærområde og ønsker å bidra, hjelper vi deg i gang. Kreftforeningen har lang erfaring med kreftomsorgtilbud og frivillighet, og vi gir deg de verktøyene du trenger for å etablere og drifte et tilbud sammen med dem du får med deg.

Lurer du på noe?

Kontakt oss, så hjelper vi deg.

Hanne Hovde Bye

spesialrådgiver