Bli med i vårt brukerpanel

Kreftpasienter, pårørende og etterlatte har en unik kunnskap og erfaring med pasientforløp og møtet med helse- og velferdstjenester. Ved å bli med i vårt brukerpanel, bidrar du aktivt inn i vårt arbeid ved å dele erfaringer, opplevelser og kunnskap med oss. Det kan komme andre til gode.

Hva gjør brukerpanelet?

Med din erfaring kan du gi din tilbakemelding på et pasientforløp eller på hvordan du opplevde møtet med helse- og velferdstjenester. Du kan også påvirke nye aktiviteter eller tilbud som skal på plass.

Som medlem av Kreftforeningens brukerpanel vil du få en e-post med lenke til spørreskjema inntil ti ganger per år. Det vil ta 5-10 minutter å svare på spørsmålene hver gang.

I tillegg kan du, dersom du ønsker det, dele din historie med oss slik at vi kan benytte den i Kreftforeningens informasjons- og innsamlingskampanjer, i vårt pressearbeid, i vårt politiske arbeid, i utviklingen av nye kreftomsorgstilbud eller i kurs rettet mot pasienter/pårørende.

Kreftforeningen har siden 2016 hatt et brukerpanel som bidrar aktivt inn i vårt arbeid.

Meld deg inn i brukerpanelet

For å bli med i brukerpanelet, må du fylle inn et skjema via knappen nedenfor.

Hvem kan bli med?

Som paneldeltaker må du ha lyst til å svare på spørsmål om livet med kreft og de erfaringene du har gjort deg. Det er ikke krav om at du skal vite noe spesielt eller ha en bestemt kunnskap for å være med. Det er din opplevelse og mening vi gjerne vil ha.

Du kan være med i Kreftforeningens brukerpanel hvis du er 18 år eller eldre og:

• har eller har hatt kreft
  • er pårørende til en som har eller har hatt kreft
  • er etterlatt etter en som døde av kreft

Du må ha tilgang på e-post og pc, nettbrett eller smarttelefon for å svare på undersøkelsene. Undersøkelsene vil være på norsk.

Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon? Kontakt oss på brukerpanelet@kreftforeningen.no.

Svarene du gir via spørreskjemaene vil alltid bli behandlet konfidensielt. Alle bakgrunnsopplysninger blir oppbevart under sikre forhold hos oss. Vi behandler personopplysninger i tråd med personopplysningsloven og kravene Datatilsynet setter. Mer informasjon om dette finner du i vår personvernerklæring

Du kan når som helst endre dine egne opplysninger eller melde deg ut av panelet, dersom du ønsker det. Lenke til dette ligger nederst i utsendte e-poster.

Brukermedvirkning i Kreftforeningen foregår på ulike nivå. Du kan enten bidra i vårt brukerpanel (omtales på denne siden) eller melde interesse om å bli brukerrepresentant (omtales på en annen side)