Start din egen innsamling

Tenk kreativt, bruk dine evner, ditt nettverk, venner og familie og gjør noe for å samle inn penger til kreftsaken. Bare fantasien setter grenser.

Robin, Petter og Kåre i robåten.
Robin (bakerst) rodde fra Trondheim til Ålesund for å samle inn penger til kreftsaken. Her er han på vei ut av Trondheimsfjorden med kollegene Petter (foran) og Kåre (i midten). Foto: Paal Audestad

Vår egen innsamlingsløsning

Det er enkelt og trygt å bruke Min innsamling for å samle inn penger til oss. Skriv om ditt engasjement for kreftsaken når du oppretter innsamlingen, og del den med ditt nettverk.

Innsamling med Vipps

Bruk Kreftforeningens eget Vipps-nummer når du skal ha en innsamling. Send pengene til 2277 og merk innbetalingene med aktiviteten hvor pengene er samlet inn. Slik kan vi følge med på hvor mye du har samlet inn.

Innsamling på Facebook

Nå kan du samle inn penger med din egen Facebook-profil på Kreftforeningen sin side. Vi får ikke beskjed når en innsamling opprettes her, slik at du må ta direkte kontakt med oss om du har spørsmål eller ønsker hjelp.

Pengene som samles inn sendes direkte til oss, uten at du trenger å gjøre noe. Facebook tar heller ingen avgifter eller gebyrer for tjenesten. Denne løsningen er bygd og eies av Facebook, vi har derfor ingen mulighet til å endre funksjoner. Dersom du har tekniske problemer anbefaler vi deg å ta kontakt med Facebooks kundeservice.

Hva må du tenke på når du skal samle inn penger?

Vi setter enormt stor pris på alle som ønsker å samle inn penger på vegne av oss. Vi lever av innsamlede midler og ønsker å gi våre støttespillere så mye støtte som mulig. Til tider har vi derimot begrenset med ressurser, det er derfor viktig at du selv tar i et tak for din egen innsamling. Vi har dessverre ikke mulighet til å garantere eller støtte innsamlingen din økonomisk. Vi kan heller ikke bidra med fysisk materiell.

• Vær varsom: Vi er helt avhengige av et godt omdømme for å kunne samle inn penger og gjøre den jobben vi gjør. Vi håper derfor at de som samler inn penger på vegne av oss passer på å ikke skade omdømmet vårt. Tenk på dette når du for eksempel velger virkemidler og tema for innsamlingen din. Vær forsiktig så du ikke fremstår som en offisiell representant for Kreftforeningen, men en engasjert, privat støttespiller.
  • Opptre ryddig: Vær tydelig på hva som går til oss, og hva som eventuelt går til å dekke kostnader. Det er viktig at de som har støttet innsamlingen din ikke føler seg lurt.
  • Praktisk hensyn: Trenger du tillatelser fra politi/kommune/andre for å gjennomføre aktiviteten din? Vil det påløpe kostnader?