Vervetips

Tips til verving for lag, foreninger, privatpersoner, bedrifter og liknende.

Inviter til infomøte

For å mobilisere potensielle innsamlere kan det inviteres til et informasjonsmøte fysisk eller digitalt. Det er laget en presentasjonsmal dere kan bruke. Agenda for møtet avhenger av målgruppen, men det naturlig å snakke om kreftsaken og temaet for aksjonen. Kanskje dere kan invitere en pasient eller pårørende som kan dele sin historie?

Kontakt folk direkte

En generell oppfordring kan lettere overses enn en personlig forespørsel på sosiale medier, e-post eller SMS.

Innsamlere kan invitere med seg sine venner og familie

Mobiliser gjerne også de innsamlerne som har meldt seg til å rekruttere flere venner og bekjente til å være med. Regn med at noen ikke møter opp på aksjonsdagen, så rekrutter litt flere innsamlere enn dere trenger.

Kontakt lokalavisen

Lokalavisen kan bidra til å spre informasjon om aksjonen og oppfordre folk til å melde seg som innsamlere.

Inviter til kickoff rett før aksjonen

Rett før aksjonen kan dere holde et Kreftforeningens innsamlingsaksjon-kickoff for alle innsamlerne. Det kan gjerne kombineres med henting av innsamlingsmateriell. Målet er å minne alle på å møte opp på aksjonsdagen, og å gå hele ruten sin. Fortell hvor viktig saken er – sammen redder vi liv! Dere finner en presentasjonsmal på nettsiden som dere kan bruke. Tenk gjerne på et felles mål som alle kan engasjeres rundt. Det kan for eksempel være rekord for antall innsalere i deres område.