Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Personvern

Kreftforeningen behandler personopplysninger om medlemmer, givere, frivillige, kursdeltagere samt om kreftrammede og pårørende som får bistand og tjenester fra foreningen.

Behandlingen som både er elektronisk og på papir, gjennomføres i tråd med Personopplysningsloven og tilhørende forskrift. Dette omfatter tekniske og administrative tiltak, regelverk og kompetanse hos medarbeidere. Det er truffet særlige tiltak for behandlingen av sensitive personopplysninger.

Anonymitet

Kreftlinjen, Nettforum og andre tjenester er tilbud fortrinnsvis til kreftrammede og pårørende, og brukerne er anonyme, både for hverandre og overfor Kreftforeningen. Både tekniske og administrative tiltak er iverksatt for å sikre anonymitet og for at deltagelse ikke skal kunne spores.

E-post

E-post er på mange måter å anse som et postkort. E-post til Kreftforeningen skal ikke inneholde helseopplysninger eller annen sensitiv informasjon. E-post skal heller ikke inneholde fødselsnummer. Slik informasjon vil heller ikke bli sendt fra Kreftforeningen i e-post.

Tekstmeldinger til mobiltelefon

Tekstmeldinger til eller fra Kreftforeningen skal bare anvendes når dette er avtalt mellom avsender og mottager. Tekstmeldinger skal ikke inneholde helseinformasjon eller andre sensitive opplysninger. Fødselsnummer skal heller ikke formidles i tekstmeldinger.

Reservasjoner

Kreftforeningen oppfyller de til enhver tid gjeldende regler for oppdatering av reservasjoner mot Reservasjonsregisteret i Brønnøysund. Vi utfører løpende ajourhold av våre adresser mot offentlig tilgjengelige kilder.

Automatisk lagring av informasjon

Din nettleser sender automatisk også en opplysninger til Kreftforeningen.no sine servere hver gang du ber om å få vist en side. Dette er eksempelvis opplysninger om hvilken nettleser og -versjon du bruker og din internettadresse (ip-adresse). For hver side som vises, lagres i tillegg opplysninger om dato og tid, hvilken side du kom fra, hvilken side du ser på osv. Ingen av disse opplysningene blir brukt til å identifisere enkeltpersoner. Vi bruker disse opplysningene til å generere en samlet statistikk som blant annet viser hvilke sider som er mest populære og hvilken informasjon brukere søker.

Hvis du har spørsmål, kommentarer eller ønsker mer informasjon, ta kontakt med Kreftforeningen på 07877 eller send oss en e-post