Hva er en kreftkoordinator?

Dette kan kreftkoordinatoren hjelpe deg medLes vår brosjyre om hvordan kreftkoordinator hjelper kreftrammede og pårørende.
  • Er til hjelp for å koordinere og tilrettelegge hverdagen for kreftsyke og pårørende på en best mulig måte.
  • Er ansvarlig for å samordne tilbud og tjenester rundt kreftpasientene i kommunen.
  • Skal være lett tilgjengelig for pasienter og pårørende.
  • Skal bidra til gode rutiner og systemer for kreftomsorg i kommunene.

Leif Ove var en mann som elsket å gjøre alt selv. Bygge hus, mekke bil, hugge ved. Så fikk han kreft og livet ble snudd på hodet. Leif Ove var en av de heldige som ble erklært kreftfri etter behandling og dro hjem og trodde alt skulle bli som før. Men han var ikke frisk. Ingenting fungerte som før. Da var det godt å ha en kreftkoordinator til hjelp. Se hans historie i filmen under og finn ut hva en kreftkoordinator kan bistå med når du eller en du kjenner trenger hjelp.

Under finner du en oversikt over kommunenes kreftkoordinatorer.

Dersom du ikke finner kommunen din på listen, bør du likevel ta kontakt med dem for å undersøke om de har kreftkoordinator eller hvilken kreftsykepleier du kan kontakte.

Bli frivilligHar du tid for andre? Å være frivillig er meningsfylt, personlig givende og du er med på å gjøre en forskjell. Engasjer deg som frivillig.

Var denne siden nyttig?