Engasjementspakken

Engasjementspakken er en digital løsning som passer for de som ønsker å bruke Kreftforeningen sin merkevare i egen kommunikasjon, for å synliggjøre at de samler inn penger til kreftsaken.

En blå ballong med hvit tekst og en blomstergrafikk ved siden av en rosa ballong. Teksten på den blå ballongen lyder «PACIFETTOREENINGEN.

Kreftforeningen sin engasjementspakke

Engasjementspakken er en digital løsning hvor man kun trenger å fylle ut et skjema, for så å motta en e-post med informasjon og tilgang til å laste ned engasjementsmateriell. Materiellet kan brukes til å synliggjøre innsamlingsaktiviteten, engasjementet og støtten til Kreftforeningen.

Engasjementspakken er en enkel måte å bidra og vise støtte til kreftsaken på. Løsningen passer for små og mellomstore bedrifter som ønsker å gjøre noe mer enn å gi en gave, men som ikke ønsker å knytte seg opp til et langsiktig samarbeid, og for privatpersoner som ønsker å vise støtte og samle inn penger til kreftsaken.

Det er ingen grense for hvor mye penger dere må samle inn, og dere velger selv hvordan dere ønsker å gjøre det – enten det er gjennom donasjoner, kjøpsutløsende donasjoner, auksjon av varer og gjenstander, donasjon ved billettsalg, interne arrangementer eller andre oppfinnsomme påfunn. Her oppfordrer vi dere til å være kreative!

Av hensyn til våre retningslinjer og større samarbeidsavtaler, finnes det noen føringer for hva som ikke er mulig gjennom engasjementspakken, men som krever et større samarbeid:

  • Materiellet skal ikke plukkes fra hverandre, eller endres på. Det er kun lov til å regulere størrelsen ut ifra hvilken flate det skal brukes på.
  • Materiellet, inkludert logoen til Kreftforeningen, kan ikke plasseres på egne produkter.
  • Ved salg av produkt(er) skal materiellet brukes til å opplyse kjøper om hva de støtter med ved kjøp. Omtale som «overskudd» ønsker vi at dere unngår, da det ikke er konkret nok for kjøperen. Det kan for eksempel skrives på denne måten: «For hver solgte kaffe, donerer vi 20 kr til Kreftforeningen».

Etter du/dere har fullført innsamlingsaktiviteten bruker dere lenken til rapportingsskjemaet som dere mottok i mailen hvor dere også fikk tilgang til materiellsiden. Her fyller dere inn hvor mye dere har samlet inn, hvordan dere har eller ønsker å betale inn pengene og hvordan dere synes innsamlingsperioden har gått.

Kreftforeningen ønsker å legge til rette for at engasjementspakken skal være så enkel å bruke som mulig, så gi oss gjerne ris og ros i innrapporteringen som kan være med på å forbedre løsningen.

Kreftforeningen jobber for at færre skal få kreft, at flere skal overleve kreft og for bedre livskvalitet for pasienter og pårørende. De siste årene har vi stått i mange kamper om kreftbehandling, raskere tilgang til nye medisiner og om tiltak i samfunnet for å forebygge kreft.

Vårt arbeid er basert på innsamlede midler, og det er takket være alle som støtter oss at vi kan fortsette å jobbe for alle som rammes av kreft – og for at færre skal få kreft i fremtiden. Årlig deler vi ut over 250 millioner kroner til livsviktig kreftforskning.

Vi støtter kreftforskning fordi vi vet at det nytter. 3 av 4 overlever kreft i dag. Det er dobbelt så mange som for 50 år siden. Men vi er ikke i mål. Mer forskning må til.

Sammen skaper vi håp!

En flaske med sol på.

1. Fyll inn skjema og motta e-post med materiell og rapporteringsskjema.

Ikon som viser en hånd som holder opp en sylindrisk databaserepresentasjon, med et gnistsymbol over.

2. Gjennomfør innsamlingsaktiviteten(e).

Et ikon med en stabel med tre mynter ved siden av en hjerteomriss.

3. Rapporter inn hvor mye du/dere har samlet inn og betal på valgfri måte.

Var dette nyttig?