Våre samarbeidspartnere

Mange bedrifter støtter Kreftforeningens arbeid – både store og små. Vi setter stor pris på alle samarbeidspartnere som hjelper oss med oppmerksomhet, synlighet og penger til forskningen. Vi retter en stor takk til dere alle!

Coop er en av Kreftforeningens hovedpartnere og tar ut sitt engasjement i både aksjoner og kampanjer.

I tillegg til å engasjere medeiere til donasjoner og dele viktige budskap i egne kanaler startet Coop også i 2021 et større engasjement i Kreftforeningens arbeid med menn og kreft. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til Rosa sløyfe-aksjonen. I 2020 klarte Coop å slå alle tidligere rekorder med en donasjon på mer enn 10 millioner kroner til Rosa sløyfe.

Mester Grønn er en samarbeidspartner som har være med oss i mange år, og er en stolt hovedpartner av Rosa sløyfeaksjonen. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som har gitt et bredt og solid grunnlag for et samarbeid der også Mester Grønn tar ut sitt engasjement ved å lage spesialdesignede båre- og kondolansebuketter/kranser som kunder kan kjøpe, samtidig som man får mulighet til å gi en minnegave i forbindelse med gravferd. Kreftforeningen samarbeidet også med Mester Grønn om et internasjonalt prosjekt og om Verdens kreftdag.

Gjensidige er en av Kreftforeningens hovedpartnere og samarbeider på et strategisk nivå for å øke befolkningens kunnskap om kreft og forebygging av kreft. Dette arbeidet innebærer blant annet at partene skal bruke sin kompetanse i forbindelse med forebygging og rehabilitering, samt inkludering i arbeidslivet. Gjensidige bruker sine kanaler til å dele informasjon til sine kunder.

Kreftforeningen og Gjensidige har i tillegg startet en egen pulje i Holmenkollstafetten – Finansbransjen for Kreftforeningen. Hvert lag som løper i puljen oppfordres til å støtte Kreftforeningen med 3000 kroner.

Kid tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen for niende år på rad i 2021. I sine cirka 140 butikker i hele Norge er det over 1000 dedikerte medarbeidere som vil være med på å bidra under aksjonen. At Kid har over 90 prosent kvinnelige ansatte gjør det ekstra viktig for dem å bidra. I oktober selger Kid produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfe-pinen.

Lindex har i 2021, for attende år på rad, i samarbeid med sine kunder, samlet inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. Lindex lager en spesialdesignet kolleksjon til Rosa sløyfe, hvor 10 prosent av salgssummen på produktene tilfaller aksjonen. Man får også kjøpt rosa sløyfer, reflekser og selvsagt årets Rosa sløyfe-pin i alle Lindex-butikker i oktober.

Vitusapotek. Logo.

Vitusapotek er for syttende år på rad i 2021 aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 230 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. Bidraget fra NMD gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek til Rosa sløyfe ble bortimot 3,5 millioner i 2020. Vitusapotek er også med på Kreftforeningens Stjerneaksjonen hvor de selger den lille julestjernen i sine butikker.

Våre Partnere

Power er en viktig samarbeidspartner for Kreftforeningen gjennom hele året. Power startet sitt engasjement gjennom å støtte med 1 krone per solgte handlepose. Power er også med i aksjonene våre i Krafttak mot kreft og Kreftforeningens stjerneaksjon med utvalgte produkter med kjøputløsende donasjon.

Ticketmaster er en av Kreftforeningens partnere som er med på flere aksjoner og kampanjer gjennom året. De tar ut sitt engasjement gjennom ved å involvere kunder og ansatte i ulike inntektsbringende aktiviteter. I aksjonsperiodene har Ticketmaster en digital løsning som gir alle billettkjøpere via nettsiden mulighet til å donere 30 kroner.

Ticketmaster er også aktive med å dele Kreftforeningens budskap i forbindelse med kampanjer til sine kunder og leverandører.

Idé House of Brands er en viktig samarbeidspartner som støtter Kreftforeningen gjennom å sponse alle de mer enn 20 000 bøssebærerne med reflekser bøsse under Krafttak mot kreft. I tillegg samarbeider Kreftforeningen med Idé House of Brands om produksjon og utvikling av profilartikler.

Perrigo samarbeider med Kreftforeningen om å øke befolkningens kunnskap om solbeskyttelse, og er med på Kreftforeningens kampanje #bareblid. Kreftforeningens solråd formidles gjennom Perrigos kommunikasjonskanaler for merkevarene Cosmica, ACO hud og Cliniderm, og for hvert solgte produkt i kampanjeperioden fra slutten av mai til midten av juni, doneres 1 kroner per solgte solkrem.

Ditt apotek eies av NMD (Norsk Medisinaldepot) som også eier Vitusapotek. I 2021 er Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for sjette gang. Ditt Apotek har 74 utsalg som selger årets Rosa sløyfe-pin, reflekser og sminkepung til støtte for aksjonen. Ditt Apotek er også med på Kreftforeningens stjerneaksjon hvor de selger den lille julestjernen i sine butikker.

DLA Piper støtter Kreftforeningen med pro Bono advokathjelp. I tillegg engasjerer de ansatte seg i aktiviteter som bidrar til innsamling og deling av Kreftforeningens budskap i forbindelse med kampanjer

Backe AS tar ut sitt engasjement for saken under Holmenkollstafetten hvor de har opprettet en egen pulje for byggebransjen. Hvert lag som løper i puljen oppfordres til å støtte Kreftforeningen med 3000 kroner.

Home Brands AS har vært partner til Rosa sløyfe-aksjonen i flere år. De har designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for brystkreftsaken. Årets designkrus er dekorert av Ingebjørg Rangøy Sjåland som står bak Lykketegning. Kruser kan i hovedsak kjøpes hos Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker. Kruset koster 199 kroner, og for hvert solgte krus doneres 65 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

Blender er med på Rosa sløyfe for sjette gang i 2021. De støtter aksjonen gjennom salg av en Rosa lunsj-menyer hos fem av sine forhandlere: NOM, La Baguette, Kjøkken og Kaffe, Café Opus og Fattigmann. For hver solgt lunsjrett støtter Blender Rosa sløyfe-aksjonen med 10 kroner. Ansatte hos Blender vil i oktober bære den rosa silkesløyfen for å spre oppmerksomhet om brystkreftsaken og for å vise solidaritet med de som er rammet og pårørende.

Hairstore er med på Rosa sløyfe for femte gang i 2021. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger. Hairstore støtter Rosa sløyfe med en fast sum, og synliggjør aksjonen gjennom sine kundemagasiner.

HG Media lager hvert år spesialdesignede julekort som selges til både privat- og bedriftsmarkedet. Kreftforeningen mottar donasjoner fra kortsalget.

Tjalve IL arrangerer Holmenkollstafetten hvert år i Oslo med mange tusen besøkende. Sammen med Backe AS har Kreftforeningen og Tjalve IL opprettet en egen pulje for byggebransjen, og sammen med Gjensidige har Kreftforeningen og Tjalve IL opprettet en egen pulje for finansbransjen. Hvert påmeldte lag i puljene oppfordres til å støtte saken.

Jordbærpikene logo

Jordbærpikene har tidligere vært med på Rosa sløyfe, og er i 2021 med på aksjonen for tredje gang på rad. Jordbærpikene donerer 10 kroner per solgte «Kylling- og baconsalat». I tillegg dekorerer Jordbærpikenes forhandlere restaurantene med rosa tilbehør, og markerer aksjonen gjennom flere aktiviteter på sentrene de har forhandlere i. Alle som jobber hos Jordbærpikene bærer den rosa silkesløyfen i oktober

Oriflame har vært partner til Rosa sløyfe-aksjonen i flere år og gitt store bidrag. Hvert år setter de sammen unike produktpakker for både menn og kvinner. Produktpakkene består av et bredt utvalg av kvalitetsprodukter. Hver solgt produktpakke gir en donasjon til Rosa sløyfe.

Pictura selger julekort via sine forhandlere hvor inntektene fra salget går til Kreftforeningens stjerneaksjon. Kortene har flotte julemotiv og kjøpes i pakker.

Selecta/Pelican Rouge er med som partner til Stafett for livet. Under hver stafett stiller Selecta/Pelican Rouge med kaffe og alle inntektene fra salg går til den aktuelle stafetten.

VITA er i 2021 med på Rosa sløyfe-aksjonen for andre år på rad. VITA har også støttet Rosa sløyfe-aksjonen tidligere. Nå støtter de aksjonen i tett samarbeid med L’Oréal. I oktober doneres det 5 kroner på et utvalgt varesortiment fra L’Oréal solgt i VITA-butikkene. I det utvalgte sortimentet er det både hudprodukter, neglelakk og mascara.

Dinegavekort.no støtter Kreftforeningen med 10% av all omsetning fra salg av gavekort. Det er ofte vanskelig å vite hva man skal gi til dem som har alt. Via dinegavekort.no tilbys gavekort på opplevelser som man virkelig setter pris på. På nettsiden kan man kjøpe gavekort hos kjedene Olio tilbyr behandlinger innen skjønnhet og velvære, Paint’n sip er et sted man kan male med venner, og Squeeze gir massasje.

Apotek1 har tidligere samarbeidet med Kreftforeningen om en rekke aksjoner og kampanjer. I år er Apotek1 med på kampanjen #bareblid, hvor de fokuserer på Kreftforeningens solråd. Kampanjen foregår fra slutten av mai til midten av juni, og har som mål å øke nordmenns bevissthet rundt sol med gode forebyggende valg.

Vil din bedrift bli parter og bidra for kreftsaken?

Et partnerskap med Kreftforeningen vil gi langsiktige fordeler for din bedrift.

Var dette nyttig?