Våre samarbeidspartnere

Mange bedrifter støtter Kreftforeningens arbeid – både store og små. Vi setter stor pris på alle samarbeidspartnere som hjelper oss med oppmerksomhet, synlighet og penger til forskningen. Vi retter en stor takk til dere alle!

Circle K Norge tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen. Circle K støtter aksjonen med donasjon fra utvalgte produkter i tillegg til å selge Rosa sløyfe-effekter. I aksjonen 2019 bidro Circle K med imponerende 2,85 millioner til Rosa sløyfe. Flere enn 2500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står sammen for å gjøre også årets kampanje til en suksess.

Coop er en av Kreftforeningens hovedpartnere og tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen, Krafttak mot kreft og Kreftforeningens Stjerneaksjon. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til Rosa sløyfe-aksjonen. I 2020 har Coop slått alle tidligere rekorder med en donasjon på nesten 10 millioner kroner til Rosa sløyfe. Under Krafttak mot kreft donerer Coop 2 kroner per solgte handlenett og hele Coop-kjeden selger Kreftforeningens lille julestjerne i november og desember. Coop vil i 2021 også engasjere seg i Kreftforeningens arbeid med menn og kreft.

Gjensidige ble ny hovedpartner til Kreftforeningen i 2019. Gjensidige og Kreftforeningen samarbeider på et strategisk nivå for å øke befolkningens kunnskap om kreft og forebygging av kreft. Dette arbeidet innebærer blant annet at partene skal bruke sin kompetanse i forbindelse med forebygging og rehabilitering, samt inkludering i arbeidslivet. Gjensidige vil bruke sine kanaler for å dele informasjon til sine kunder. Kreftforeningen og Gjensidige har i tillegg startet en egen pulje under Holmenkollen-stafetten – Finansbransjen for Kreftforeningen. Hvert lag i denne puljen donerer 3000 kroner til Kreftforeningen.

Kid tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen for niende år på rad i 2021. I sine cirka 140 butikker i hele Norge er det over 1000 dedikerte medarbeidere som vil være med på å bidra under aksjonen. At Kid har over 90 prosent kvinnelige ansatte gjør det ekstra viktig for dem å bidra. I oktober selger Kid produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfe-pinen.

Lindex har i 2021, for attende år på rad, i samarbeid med sine kunder, samlet inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. Lindex lager en spesialdesignet kolleksjon til Rosa sløyfe, hvor 10 prosent av salgssummen på produktene tilfaller aksjonen. Man får også kjøpt rosa sløyfer, reflekser og selvsagt årets Rosa sløyfe-pin i alle Lindex-butikker i oktober.

Vitusapotek. Logo.

Vitusapotek er for syttende år på rad i 2021 aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 230 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. Bidraget fra NMD gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek til Rosa sløyfe ble bortimot 3,5 millioner i 2020. Vitusapotek er også med på Kreftforeningens Stjerneaksjonen hvor de selger den lille julestjernen i sine butikker.

Mester Grønn er med på Rosa sløyfe-aksjonen for tolvte gang i 2021, og er en stolt hovedpartner. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som førte til over 4,6 millioner i 2020. I tillegg til blomsterkjedens Rosa sløyfe-bukett, selger de Fairtrade-roser samt andre utvalgte produkter. Det gis også et beløp for hver bunt som selges av 3 for 2-utvalget på avskårne blomster. Produktene kan kjøpes i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikken. Mester Grønn har også tatt ut sitt engasjement ved å lage spesialdesignede båre- og kondolansebuketter/kranser som kunder kan kjøpe, samtidig som man får mulighet til å gi en minnegave. Kreftforeningen samarbeidet også med Mester Grønn om internasjonale prosjekt og om Verdens kreftdag.

Våre Partnere

Backe AS har vært en samarbeidspartner til Kreftforeningen i mange år. Backe AS tar ut sitt engasjement for saken under Holmenkollstafetten hvor de sammen med Tjalve IL har opprettet egne puljer for byggebransjen. Hvert lag som løper i puljene oppfordres til å støtte Kreftforeningen med 3000 kroner.

Blender er med på Rosa sløyfe for sjette gang i 2021. De støtter aksjonen gjennom salg av en Rosa lunsj-menyer hos fem av sine forhandlere: NOM, La Baguette, Kjøkken og Kaffe, Café Opus og Fattigmann. For hver solgt lunsjrett støtter Blender Rosa sløyfe-aksjonen med 10 kroner. Ansatte hos Blender vil i oktober bære den rosa silkesløyfen for å spre oppmerksomhet om brystkreftsaken og for å vise solidaritet med de som er rammet og pårørende.

Ditt apotek eies av NMD (Norsk Medisinaldepot) som også eier Vitusapotek. I 2021 er Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for sjette gang. Ditt Apotek har 74 utsalg som selger årets Rosa sløyfe-pin, reflekser og sminkepung til støtte for aksjonen. Ditt Apotek er også med på Kreftforeningens stjerneaksjon hvor de selger den lille julestjernen i sine butikker.

DLA Piper støtter Kreftforeningen med probono advokathjelp.

Eplehuset har vært Kreftforeningens partner i flere år, og er med på Kreftforeningens stjerneaksjon i 2021, hvor de selger den lille julestjernen i alle sine butikker. Ansatte i Eplehuset har et nært og stort engasjement for kreftsaken. Eplehuset vil i 2021 også samarbeide med Kreftforeningen om arbeidet som gjøres for menn og kreft.

Hairstore er med på Rosa sløyfe for femte gang i 2021. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger. Hairstore støtter Rosa sløyfe med en fast sum, og synliggjør aksjonen gjennom sine kundemagasiner.

HG Media lager hvert år spesialdesignede julekort som selges til både privat- og bedriftsmarkedet. Kreftforeningen mottar donasjoner fra kortsalget.

Tjalve IL arrangerer Holmenkollstafetten hvert år i Oslo med mange tusen besøkende. Sammen med Backe AS har Kreftforeningen og Tjalve IL opprettet en egen pulje for byggebransjen, og sammen med Gjensidige har Kreftforeningen og Tjalve IL opprettet en egen pulje for finansbransjen. Hvert påmeldte lag i puljene oppfordres til å støtte saken.

Idé House of Brands er en ny samarbeidspartner til Kreftforeningen i 2019. Idé House of Brands støtter Kreftforeningen gjennom å sponse alle våre 24 000 bøssebærere med reflekser når de er ute og går med bøsse under Krafttak mot kreft i uke 11. I tillegg samarbeider Kreftforeningen med Idé House of Brands om produksjon og utvikling av profilartikler.

Jordbærpikene logo

Jorbærpikene har tidligere vært med på Rosa sløyfe, og er i 2021 med på aksjonen for tredje gang på rad. Jordbærpikene donerer 10 kroner per solgte «Kylling- og baconsalat». I tillegg dekorerer Jordbærpikenes forhandlere restaurantene med rosa tilbehør, og markerer aksjonen gjennom flere aktiviteter på sentrene de har forhandlere i. Alle som jobber hos Jordbærpikene bærer den rosa silkesløyfen i oktober.

Norges Golfforbund arrangerer Pink Cup sammen med Kreftforeningen.

Oriflame har vært partner til Rosa sløyfe-aksjonen i flere år og gitt store bidrag. Hvert år setter de sammen unike produktpakker for både menn og kvinner. Produktpakkene består av et bredt utvalg av kvalitetsprodukter. Hver solgt produktpakke gir en donasjon til Rosa sløyfe.

Perrigo samarbeider med Kreftforeningen om å øke befolkningens kunnskap om solbeskyttelse, og er i 2021 med på Kreftforeningens kampanje #bareblid. Kreftforeningens solråd formidles gjennom Perrigos kommunikasjonskanaler for merkevarene Cosmica, ACO hud og Cliniderm, og for hvert solgte produkt i kampanjeperioden fra slutten av mai til midten av juni, doneres 1 kroner per solgte solkrem.

Pictura selger julekort via sine forhandlere hvor inntektene fra salget går til Kreftforeningens stjerneaksjon. Kortene har flotte julemotiv og kjøpes i pakker.

Power var en ny partner til Kreftforeningen i 2018, og har tatt ut sitt engasjement i Krafttak mot kreft og Kreftforeningens stjerneaksjon. Power støtter i tillegg Kreftforeningen med 1 krone per solgte pose, og vil under de ulike aksjonene ha utvalgte produkter med kjøputløsende donasjon.

Selecta/Pelican Rouge ble i 2017 med som partner til Stafett for livet. Under hver stafett stiller Selecta/Pelican Rouge med kaffe, hvor alle inntektene fra salget går til Kreftforeningens arbeid.

Ticketmaster har vært en av Kreftforeningens partnere siden 2019. De tar ut sitt engasjement gjennom hele året, og de involverer ansatte i ulike inntektsbringende aktiviteter. Under Krafttak mot kreft i 2021 oppfordret de alle sine kunder, leverandører og samarbeidspartnere til å støtte Krafttak mot kreft. I aksjonsperioden hadde Ticketmaster en digital løsning som gjorde at alle som kjøper billetter via dem får mulighet til å donere 30 kroner. Ticketmaster gjennomfører lignende aktiviteter også under Kreftforeningens stjerneaksjon.

VITA er i 2021 med på Rosa sløyfe-aksjonen for andre år på rad. VITA har også støttet Rosa sløyfe-aksjonen tidligere. Nå støtter de aksjonen i tett samarbeid med LOréal. I oktober doneres det 5 kroner på et utvalgt varesortiment fra LOréal solgt i VITA-butikkene. I det utvalgte sortimentet er det både hudprodukter, neglelakk og mascara.

Dinegavekort.no støtter Kreftforeningen med 10% av all omsetning fra salg av gavekort. På nettsiden kan man kjøpe gavekort hos kjedene Olio, Paint’n sip, og Squeeze. Det er ofte vanskelig å vite hva man skal gi til dem som har alt. Via dinegavekort.no tilbys gavekort på opplevelser som man virkelig setter pris på. Gavekortene passer til kollegaer, venner, familie, samboer og til enhver som fortjener en ekstra oppmerksomhet til jul. Olio tilbyr behandlinger innen skjønnhet og velvære. Hos Squeeze kan man gi gavekort på en massasje og hos Paint’n sip kan man male med venner på en enkel og morsom måte.

Apotek1 har tidligere samarbeidet med Kreftforeningen om en rekke aksjoner og kampanjer. I år er Apotek1 med på kampanjen #bareblid, hvor de setter fokus på solrådene til Kreftforeningen. Kampanjen foregår fra slutten av mai til midten av juni, og har som mål å øke nordmenns bevissthet rundt sol slik at man kan ta gode forebyggende valg.

Sigdal har vært en partner til Rosa sløyfe i flere år, og er med i år igjen. I dag er Sigdal en etablert merkevare som har eksistert siden 1950, og de er anerkjent som en av de fremste aktørene innen kjøkkeninnredning. De har en solid forståelse av håndverket, og tilbyr også produkter for baderom og garderobe. Under Rosa sløyfe-aksjonen selger Sigdal malte kjøkken. For hvert solgte malte kjøkken donerer Sigdal 300 kroner.

Home Brands AS har vært partner til Rosa sløyfe-aksjonen i flere år. De har designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for brystkreftsaken. Årets designkrus er dekorert av Ingebjørg Rangøy Sjåland som står bak Lykketegning. Kruser kan i hovedsak kjøpes hos Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker. Kruset koster 199 kroner, og for hvert solgte krus doneres 65 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

Vil din bedrift bli parter og bidra for kreftsaken?

Et partnerskap med Kreftforeningen vil gi langsiktige fordeler for din bedrift.

Var dette nyttig?