Mange bedrifter støtter Kreftforeningens arbeid – både store og små. Vi setter stor pris på alle som hjelper oss med oppmerksomhet, synlighet og penger til forskningen. Tusen takk!
Strategiske partnere
Colosseum Tannlege har siden mai 2024 vært en av Kreftforeningens strategiske partnere.
Coop Norge har vært samarbeidspartner med Kreftforeningen siden 2006 og er i år med på Rosa sløyfe for 17 året på rad.
DNV har vært strategisk samarbeidspartner med Kreftforeningen siden 2022.
Vitusapotek, også kjent som Norsk Medisinaldepot har vært samarbeidspartner med Kreftforeningen siden 2005.
Hovedpartnere
DLA Piper har samarbeidet med Kreftforeningen siden 2012. Fra og med 2024 forlenger de samarbeidet og blir hovedpartner. Les mer om samarbeidet med DLA Piper.
Kid Interiør har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2011. Les mer om samarbeidet med Kid.
Lindex har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2003. Les mer om samarbeidet med Lindex.
Mester Grønn har vært hovedpartneren siden 2009.
Les mer om samarbeidet med Mester Grønn.
Partnere
7-Eleven er Skandinavias ledende convenience-kjede, som har vært til stede i Norge siden 1986. De har som mål å øke energien gjennom gode matopplevelser og et bredt utvalg av kalde og varme drikker. Som en del av verdens største convenience-merke, tilgjengelig for sine kunder 24/7 i 50 butikker i storbyer og 60 butikker langs veien i hele landet, er de både internasjonale og inkluderende.
7- Eleven vil skape oppmerksomhet og inntekter til kreftsaken gjennom salg av varer med donasjon, og synlighet i sine utsalgsteder. Gjennom interne aktiviteter er det en felles ambisjon å øke de ansattes kunnskap om forebyggende arbeid og engasjement rundt kreftsaken. 7-Eleven har en ung målgruppe og ønsker å påvirke til sunnere valg i hverdagen, samt nå denne målgruppen med viktig informasjon om forskjellige krefttemaer.
Den Stolte Hane er en uavhengig kylling- og eggprodusent, og har produkter i både dagligvaremarkedet og i storhusholdning. De er levende opptatt av å levere sunne, næringsrike og bærekraftige produkter til norske forbrukere.
Den Stolte Hane er en viktig samarbeidspartner gjennom hele året, de stiller med frivillige i kreftsakens vinterleker, de involverer ansatte gjennom ulike inntektsbringende aktiviteter og fremmer kreftsaken under sine egne aktiviteter. Og setter pris på muligheten til å være med å bidra til en sak som påvirker så mange liv.
Det Forenede Dampskibs-Selskab er et dansk selskap, grunnlagt i 1866. Ved etableringen eide selskapet 19 skip. Men siden den gang har om lag 450 skip seilt for selskapet.
DFDS støtter Rosa sløyfe-aksjonen ved å gi 50 kr per voksen som booker et MiniCruise til København.
Ditt Apotek er en medlemsstyrt apotekkjede for frittstående apotek. Kjeden ble etablert av NMD AS som et alternativ for apotekere som ønsker stor grad av individuell frihet og lokal tilpasning.
Ditt Apotek har 74 utsalgsteder som selger årets Rosa sløyfe-pin, reflekser og en lekker sminkepung til støtte for aksjonen. I år er de med som partner på Rosa sløyfe-aksjonen for åttende gang.
Ditt Apotek selger også produkter rundt juletider hvor inntekten fra disse går til Kreftforeningen’s juleaksjon.
Fiskars er et av Europas eldste firmaer med en oppstart i 1649. De har i dag en stor portefølje med merkevarer til både hus og hjem. Spesielt kjent er deres ikoniske saks med sitt oransje håndtak.
Fiskars selger sin ikoniske saks med spesialmønster som tidligere i rosa med donasjon til Rosa sløyfe-aksjonen. I tillegg til å være med på å farge Norge rosa, aktiverer de internt og gjennom sine partnere.
Home Brands designer og utvikler kvalitetsprodukter til kjøkkenet og det dekkende bord. De representerer merkene Magnor, Modern House, Sabor og Stiernholm, samt andre kjente kvalitetsmerker.
Home Brands AS har vært partner til Rosa sløyfe-aksjonen i flere år. De har designet flere Rosa sløyfe-krus som i hovedsak kjøpes hos Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker. I 2023 designet Halvor Bakke kruset, og lanserte i tillegg noen ekstra produkter i en limited rosa farge til inntekt for aksjonen. I år har Camilla Prytz designet kruset og laget noen ekstra produkter som selges med donasjon til aksjonen.
Illums Bolighus er et internationalt flaggskip innen moderne boligkultur, design og innredning. De tilbyr skandinavisk og internasjonalt design, både det som er i tiden og det som ikke er blitt glemt gjennom årene.
Illums Bolighus selger produkter tilhørende Kreftforeningens juleaksjon. De arrangerer også store kundekvelder hvor de fronter både saken og aksjonen sine eksklusive juleprodukter.
Jobzone ble grunnlagt i 2002, og er i dag Norges største norskeide bemanningsselskap. De har rundt 35 lokalkontorer over hele Norge som kan tilby en bred kompetanse innen bemanning og rekruttering.
Jobzone har et mål om å øke bevisstheten rundt kreft gjennom fokus på solbudskap og oppfordring til å ta vare på egen helse. De har spesielt fokus på sine egne ansatte gjennom sommeren med solbudskap og viktig informasjon egen personalhåndbok.
Jordbærpikene er et koselig spisested hvor man som gjest kan senke skuldrene og nyte et godt måltid med hjemmelaget mat. Eller kose deg med litt kaffe og kake mens du slår av en prat med noen du liker å være sammen med.
For alle oss i Jordbærpikene handler partnerskapet med Rosa sløyfe om å gi tilbake til samfunnet og støtte alle kvinner og pårørende som kjemper mot denne fryktelige sykdommen. Synliggjøring av Rosa sløyfe og Rosa lunsj som nytes hos oss er en måte å vise solidaritet og støtte til kvinner som kjemper mot brystkreft. Partnerskapet gir oss og våre gjester muligheten til å gjøre en forskjell, og vi gir 10 kr per solgte Rosa lunsjrett til Rosa sløyfe-aksjonen.
Naboen leier ut utstyr, verktøy og maskiner, til store og små bedrifter, samt folk flest. Som bransjens største aktører i Norge, skal Naboen bidra til en grønn og bærekraftig utvikling.
Naboen er en lokal samarbeidspartner for Kreftforeningen som engasjerer seg spesielt for Rosa sløyfe-aksjonen. De støtter aksjonen med å gi all leieinntekt fra en egen rosa lift som leies ut i Rogaland.
Oriflame ble grunnlagt i Sverige i 1967 og er i dag det største direkteselgende skjønnhetsfirmaet i Europa. De har et bredt produktsortiment av svenske, innovative skjønnhetsprodukter inspirert av naturen.
Oriflame har vært partner til Rosa Sløyfe i mange år og gitt store bidrag. Hvert år setter de sammen unike produktpakker for både kvinner og menn der hver solgt pakke gir en donasjon til aksjonen. Produktpakkene består av et bredt utvalg av kvalitetsprodukter. De engasjerer en stor mengde mennesker hvert år med sitt salg av produktpakker til fordel for Rosa Sløyfe-aksjonen
Perrigo har i over 130 år lagd rimelige selvpleieprodukter som selges gjennom pålitelige forhandlere, apotek og nettbutikker. De har fokus på å lage produkter som er trygge og effektive for forbrukernes helse og velvære.
Perrigo samarbeider med Kreftforeningen om å øke befolkningens kunnskap om solbeskyttelse, og er med på Kreftforeningens kampanje #bareblid. Kreftforeningens solråd formidles gjennom Perrigos kommunikasjonskanaler for merkevarene Cosmica, ACO hud og Cliniderm, og for hvert solgte produkt i kampanjeperioden fra slutten av mai til midten av juni, doneres 1 kroner per solgte solkrem.
Pictura er produsent og distributør innenfor flere produktgrupper, som blant annet gratulasjonskort, papir, party, stickers, kalendere, posters, kontorartikler med mer.
Selger julekort via sine forhandlere hvor inntektene fra salget går til Kreftforeningens juleaksjon. Kortene har flotte julemotiv og kan kjøpes i pakker plassert ute hos bokhandlere.
Power er en av Nordens største leverandører av elektronikk og hvitevarer, og består i dag av 269 varehus og 6000 ansatte. Deres mål er å alltid ligge et skritt foran for å levere smarte og effektive løsninger til sine kunder.
Power er en viktig samarbeidspartner for Kreftforeningen gjennom hele året. De startet sitt engasjement gjennom å støtte med 1 krone per solgte handlepose. Power bidrar også inn i aksjonene vår, både Kreftforeningens Innsamlingsaksjon og Kreftforeningens juleaksjon, med kjøpsutløsende donasjoner på utvalgte produkter gjennom aksjonsperiodene.
I tillegg til dette inviterer Power lørdag 21. september til auksjon på Power Alnabru, Power Rud, Power Lade, Power Forus og Power Lagunen. Under aksjonene skal det auksjoneres bort TV-er, nettbrett, mobiltelefoner, ørepropper, lydanlegg, stekeovner, støvsugere og en hårfønere. Kundene bestemmer prisene, og alle inntektene går til Kreftforeningen. Vi håper DU tar deg turen til en av varehusene!
SUMO Restaurant er stedet for avslapning, vennskap, latter, opplevelser og det viktigste av alt; tid sammen. De finnes i 5 byer og har 25 serveringssteder. Fra den første restauranten åpnet og frem til i dag, har Sumo alltid hatt et ønske om å sette et positivt fotavtrykk i samfunnet
Sumo Restaurants har vært partner med Rosa sløyfe siden 2023. Kundene kan i år velge å donere kr. 25,- 50,- 100,- eller 250,- ved betaling av sitt måltid og alle donasjoner går rett til Rosa sløyfe-aksjonen. Kunder som donerer til aksjonen får like mye Sumo CashPoints tilbake på sin Sumo konto.
Donasjon av kr 100 gir kunden 100 CashPoints.
Ticketmaster er norges ledende markedsplass for arrangementer innen sport, kultur, musikk og festival. Når man kjøper en billett gjennom de, kan man alltid stole på at den er ekte og at du får den beste tilgjengelige plassen som er ledig på dette tidspunktet.
Ticketmaster med på flere aksjoner og kampanjer gjennom året. De tar ut sitt engasjement ved å involvere kunder og ansatte i ulike inntektsbringende aktiviteter. I aksjonsperiodene har Ticketmaster en digital løsning som gir alle billettkjøpere via nettsiden mulighet til å donere 30 kroner. Ticketmaster er også aktive med å dele Kreftforeningens budskap i forbindelse med kampanjer til sine kunder og leverandører.
Tons of Rock er en årlig hardrock- og metalfestival som arrangeres på Ekebergsletta i Oslo i juni. Musikkfestivalen har i løpet av sine 10 år blitt Norges største med over 120 000 besøkende fra 66 ulike land.
Andre bedrifter som støtter oss
- Blivakker
- Cutrin Norge
- David-Andersen
- Elit AS
- E-Weels
- Floyd.no
- FotoKnudsen
- Karitråkket
- Mixto AS
- Moon Rabbit Tattoo
- Parykksalongen
- Polarn O. Pyret
- Radoninspektøren
- Subsea 7 Norway
- Toyota Material Handling Norway
- Verdant
- Wella Norway