Våre samarbeidspartnere

Mange bedrifter støtter Kreftforeningens arbeid – både store og små. Vi setter stor pris på alle som hjelper oss med oppmerksomhet, synlighet og penger til forskningen. TUSEN TAKK!

Strategiske partnere

Coop lift-ditt logo på blå bakgrunn.

Coop Norge har vært samarbeidspartner med Kreftforeningen siden 2006 og er i år med på Rosa sløyfe for 17 året på rad.

Les mer om samarbeidet med Coop.

dnv-logoen på blå bakgrunn.

DNV har vært strategisk samarbeidspartner med Kreftforeningen siden 2022.

Logoen til Vitusapotek blå bakgrunn

Vitusapotek, også kjent som Norsk Medisinaldepot har vært samarbeidspartner med Kreftforeningen siden 2020.

Hovedpartnere

Dla piper logo på blå bakgrunn.

DLA Piper har samarbeidet med Kreftforeningen siden 2012. Fra og med 2024 forlenger de samarbeidet og blir hovedpartner. Les mer om samarbeidet med DLA Piper.

En logo med ordet glensidge på.

Gjensidige har vært hovedpartneren til Kreftforeningen siden 2018.

En svart og hvit logo med ordet kid på.

Kid Interiør har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2011. Les mer om samarbeidet med Kid.

Lindex-logo på blå bakgrunn.

Lindex har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2003. Les mer om samarbeidet med Lindex.

Logo til Mester Grønn i transparent

Mester Grønn har vært hovedpartneren siden 2009.
Les mer om samarbeidet med Mester Grønn.

Partnere

DekkTeam logo på blå bakgrunn.

DekkTeam er en nasjonal dekkjede som har satt søkelys på fagkunnskap, service og kvalitet siden den første butikken så dagens lys i 1993.

DekkTeam var med som partner til Rosa sløyfe for første gang i 2022, og er opptatt av å knytte budskap til innsamling gjennom sine 80 butikker som opplever stor trafikk i oktober. De bidrar med å spre aksjonens viktige budskap og samlet inn penger gjennom donasjoner i forbindelse med salg av blant annet vaskebøtter og rosa spyleveske i butikk.

Ditt Apotek logoen på blå bakgrunn.

Ditt Apotek er en medlemsstyrt apotekkjede for frittstående apotek. Kjeden ble etablert av NMD AS som et alternativ for apotekere som ønsker stor grad av individuell frihet og lokal tilpasning.

Ditt Apotek har 74 utsalgsteder som selger årets Rosa sløyfe-pin, reflekser og en lekker sminkepung til støtte for aksjonen. I år er de med som partner på Rosa sløyfe-aksjonen for åttende gang.

Ditt Apotek selger også produkter rundt juletider hvor inntekten fra disse går til Kreftforeningen’s juleaksjon.

Den stolt hane et godt val.

Den Stolte Hane er en uavhengig kylling- og eggprodusent, og har produkter i både dagligvaremarkedet og i storhusholdning. De er levende opptatt av å levere sunne, næringsrike og bærekraftige produkter til norske forbrukere.

Den Stolte Hane er en viktig samarbeidspartner gjennom hele året, de stiller med frivillige i kreftsakens vinterleker, de involverer ansatte gjennom ulike inntektsbringende aktiviteter og fremmer kreftsaken under sine egne aktiviteter. Og setter pris på muligheten til å være med å bidra til en sak som påvirker så mange liv.

dfs-logoen på svart bakgrunn.

Det Forenede Dampskibs-Selskab er et dansk selskap, grunnlagt i 1866. Ved etableringen eide selskapet 19 skip. Men siden den gang har om lag 450 skip seilt for selskapet.

DFDS støtter Rosa sløyfe-aksjonen ved å gi 50 kr per voksen som booker et MiniCruise til København.⁣⁣

Fiskars logo på blå bakgrunn.

Fiskars er et av Europas eldste firmaer med en oppstart i 1649. De har i dag en stor portefølje med merkevarer til både hus og hjem. Spesielt kjent er deres ikoniske saks med sitt oransje håndtak.

Fiskars har støttet Pink Ribbon kampanjen i andre land tidligere, og gjør det nå i år for første gang gjennom Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. De har plukket ut sin ikoniske saks som «årets produkt», og har gitt den et klart og tydelig design som speiler initiativet. 10,- av hver saks doneres til saken.

Flowbird logoen på blå bakgrunn.

Flowbird er et parkeringsselskap som leverer innovative og effektive parkeringsløsninger. Fra starten i 1955 har Cale nå Flowbird utviklet seg til en verdensledende merkevare innen parkeringsbransjen.

Flowbird støtter Kreftforeningen med en donasjon per betalte parkering ved bruk av deres parkeringsapp.

Hairstore logoen på lyseblå bakgrunn.

Hairstore er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr som frisørsakser og annet elektrisk frisørutstyr til frisørsalonger i hele Norge.

Hairstore er med på Rosa sløyfe for syvende gang nå i 2023. De støtter Rosa sløyfe med en fast sum, og synliggjør aksjonen gjennom sine kundemagasiner.

Ticketmaster logo på bakgrunn.

Ticketmaster er norges ledende markedsplass for arrangementer innen sport, kultur, musikk og festival. Når man kjøper en billett gjennom de, kan man alltid stole på at den er ekte og at du får den beste tilgjengelige plassen som er ledig på dette tidspunktet.

Ticketmaster med på flere aksjoner og kampanjer gjennom året. De tar ut sitt engasjement ved å involvere kunder og ansatte i ulike inntektsbringende aktiviteter. I aksjonsperiodene har Ticketmaster en digital løsning som gir alle billettkjøpere via nettsiden mulighet til å donere 30 kroner. Ticketmaster er også aktive med å dele Kreftforeningens budskap i forbindelse med kampanjer til sine kunder og leverandører.

Home Brands logo på blå bakgrunn

Home Brands designer og utvikler kvalitetsprodukter til kjøkkenet og det dekkende bord. De representerer merkene Magnor, Modern House, Sabor og Stiernholm, samt andre kjente kvalitetsmerker.

Home Brands AS har vært partner til Rosa sløyfe-aksjonen i flere år. De har designet flere Rosa sløyfe-krus som i hovedsak kjøpes hos Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker. I år har Halvor Bakke designet kruset, og for hvert solgte krus doneres 65 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

I 2022 har de også for første gang, sammen med Magnor, designet en egen julekule av Jan Vincents Johannessen, og en presstjerne med Halvor Bakke.

Ibm logo på blå bakgrunn.

International Business Machines integrerer teknologi og ekspertise, og leverer infrastruktur, programvarer og konsulenttjenester til sine klienter. Samtidig som de forfølger de digitale transformasjonene av verdens virksomhetskritiske virksomheter.

IBM Norge er en fullverdig aktivtitetspartner som gjør flere ulike ting for å samle inn penger til kreftsaken. De oppretter egen digital innsamling hvor både ansatte, firmaet, venner og kjente gir et bidrag. Samtidig bidrar deres administrerende direktør under innsamlingsaksjonen sin årlig ringedugnad, hvor han oppforder andre næringslivspartnere til å bli med på dugnaden og gi en donasjon.

Illums Bolighus logo på blå bakgrunn

Illums Bolighus er et internationalt flaggskip innen moderne boligkultur, design og innredning. De tilbyr skandinavisk og internasjonalt design, både det som er i tiden og det som ikke er blitt glemt gjennom årene.

Illums Bolighus selger produkter tilhørende Kreftforeningens juleaksjon. De arrangerer også store kundekvelder hvor de fronter både saken og aksjonen sine eksklusive juleprodukter.

Jobzone logo på blå bakgrunn.

Jobzone ble grunnlagt i 2002, og er i dag Norges største norskeide bemanningsselskap. De har rundt 35 lokalkontorer over hele Norge som kan tilby en bred kompetanse innen bemanning og rekruttering.

Jobzone har et mål om å øke bevisstheten rundt kreft gjennom fokus på solbudskap og oppfordring til å ta vare på egen helse. De har spesielt fokus på sine egne ansatte gjennom sommeren med solbudskap og viktig informasjon egen personalhåndbok.

Jordbærpikene logo på blå bakgrunn.

Jordbærpikene er et koselig spisested hvor man som gjest kan senke skuldrene og nyte et godt måltid med hjemmelaget mat. Eller kose deg med litt kaffe og kake mens du slår av en prat med noen du liker å være sammen med.

For alle oss i Jordbærpikene handler partnerskapet med Rosa sløyfe om å gi tilbake til samfunnet og støtte alle kvinner og pårørende som kjemper mot denne fryktelige sykdommen. Synliggjøring av Rosa sløyfe og Rosa lunsj som nytes hos oss er en måte å vise solidaritet og støtte til kvinner som kjemper mot brystkreft. Partnerskapet gir oss og våre gjester muligheten til å gjøre en forskjell, og vi gir 10 kr per solgte Rosa lunsjrett til Rosa sløyfe-aksjonen.

Naboen logo på blå bakgrunn

Naboen leier ut utstyr, verktøy og maskiner, til store og små bedrifter, samt folk flest. Som bransjens største aktører i Norge, skal Naboen bidra til en grønn og bærekraftig utvikling.

Naboen er en lokal samarbeidspartner for Kreftforeningen som engasjerer seg spesielt for Rosa sløyfe-aksjonen. De støtter aksjonen med å gi all leieinntekt fra en egen rosa lift som leies ut i Rogaland.

Nilfisk logo på blå bakgrunn.

Nilfisk har siden 1906 produsert og solgt profesjonelle rengjøringsprodukter av høyeste kvalitet over hele verden. De er en tiltrodd leverandør av service- og vedlikeholdstjenester til det profesjonelle markedet og forbrukerprodukter.

Nilfisk er ny Rosa sløyfe partner i år. De støtter aksjonen med å ha kjøpsutsløsende donasjon ved salg av to av sine støvsugermodeller, til industri og hjemmeindustri.

Oriflame logo på blå bakgrunn

Oriflame ble grunnlagt i Sverige i 1967 og er i dag det største direkteselgende skjønnhetsfirmaet i Europa. De har et bredt produktsortiment av svenske, innovative skjønnhetsprodukter inspirert av naturen.

Oriflame har vært partner til Rosa Sløyfe i mange år og gitt store bidrag. Hvert år setter de sammen unike produktpakker for både kvinner og menn der hver solgt pakke gir en donasjon til aksjonen. Produktpakkene består av et bredt utvalg av kvalitetsprodukter. De engasjerer en stor mengde mennesker hvert år med sitt salg av produktpakker til fordel for Rosa Sløyfe-aksjonen.

Perrigo logo på blå bakgrunn.

Perrigo har i over 130 år lagd rimelige selvpleieprodukter som selges gjennom pålitelige forhandlere, apotek og nettbutikker. De har fokus på å lage produkter som er trygge og effektive for forbrukernes helse og velvære.

Perrigo samarbeider med Kreftforeningen om å øke befolkningens kunnskap om solbeskyttelse, og er med på Kreftforeningens kampanje #bareblid. Kreftforeningens solråd formidles gjennom Perrigos kommunikasjonskanaler for merkevarene Cosmica, ACO hud og Cliniderm, og for hvert solgte produkt i kampanjeperioden fra slutten av mai til midten av juni, doneres 1 kroner per solgte solkrem.

Pictura logo på blå bakgrunn.

Pictura er produsent og distributør innenfor flere produktgrupper, som blant annet gratulasjonskort, papir, party, stickers, kalendere, posters, kontorartikler med mer.

Selger julekort via sine forhandlere hvor inntektene fra salget går til Kreftforeningens juleaksjon. Kortene har flotte julemotiv og kan kjøpes i pakker plassert ute hos bokhandlere.

Power logo på blå bakgrunn

Power er en av Nordens største leverandører av elektronikk og hvitevarer, og består i dag av 269 varehus og 6000 ansatte. Deres mål er å alltid ligge et skritt foran for å levere smarte og effektive løsninger til sine kunder.

Er en viktig samarbeidspartner for Kreftforeningen gjennom hele året. Power startet sitt engasjement gjennom å støtte med 1 krone per solgte handlepose. Power er også med i aksjonene våre i Kreftforeningens innsamlingsaksjon og Kreftforeningens juleaksjon med utvalgte produkter med kjøputløsende donasjon.

Logoen til Sumo Restaurants i transparent

SUMO Restaurant er stedet for avslapning, vennskap, latter, opplevelser og det viktigste av alt; tid sammen. De finnes i 5 byer og har 25 serveringssteder. Fra den første restauranten åpnet og frem til i dag, har Sumo alltid hatt et ønske om å sette et positivt fotavtrykk i samfunnet

Å være offisiell partner med Kreftforeningen og delta i innsamlingen til årets Rosa sløyfe er noe vi er utrolig stolt av. Og vi får vist solidaritet med brystkreftrammede, og bidratt til å spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft.

I anledning Rosa-Sløyfe aksjonen har vi laget en spesiell Rosa Meny med et utvalg av våre mest populære retter. For hver rett vi selger fra Rosa menyen vil 10kr doneres til aksjonen i oktober.

Støttespillere 2023/2024

• BELLER Lars Andreas Fjetland